نويسندگان
آخرين مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 ارزش هرسهم شرکت اپل پنجشنبه 25 اسفند در آستانه عرضه سومین نسل از آی پد به بازار، به بالاترین حد خود یعنی 600 دلار رسید.
 
در سال جاری ارزش سهام اپل  46 درصد افزایش داشته است.

دیوید تاراسنکو اولین صاحب تبلت  جدید اپل یا همان آی‌پد جدید می‌گوید: "هیجان زیبایی است، اولین نفر بودن در جهان! برایم شگفت انگیز است، هر روز نمی‌توان این را گفت."

آی پد جدید جمعه 26 اسفند در آمریکا، کانادا، آلمان، ژاپن و هفت کشور دیگر به بازار عرضه می‌شود و بهای مدل‌های مختلف آن بین 499 تا 829 دلار است. ارزش مجموعه سهام شرکت اپل اکنون بالغ بر نیم تریلیون دلار است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 5 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:19 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 اگر نگاهی به دنیای ابزارهای موبایل از تبلت و تلفن‌های هوشمند مجهز به صفحه چندلمسی تا دستیارهای صوتی مجازی که دستورات شما را گوش کرده و به آنها عمل می‌کنند، بیاندازید، متوجه می‌شوید که رابط کاربری ابزارهای مختلف به سرعت در حال تغییر است. اما دنیای کامپیوترهای رومیزی داستان متفاوتی دارد. هرچند نمایشگرها به فناوری سه‌بعدی مجهز شده‌اند ولی رابط کاربری کامپیوترهای رومیزی تغییری نکرده است. حال مایکروسافت کامپیوتر رومیزی سه‌بعدی را خلق کرده که تماشای ویدیو مربوط به رابط کاربری آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

هرچند فناوری سه‌بعدی رو به تکامل است و امروزه نمایشگرهای سه‌بعدی بدون نیاز به عینک نیز وارد بازار شده‌اند اما هنوز رابط‌ کاربری کامپیوترهای رومیزی دوبعدی است. در همین راستا لابراتور تحقیقاتی مایکروسافت یک کامپیوتر شفاف سه بعدی را خلق کرده که کاربر می تواند دستان خود را از میان صفحه نمایشگر عبور داده و موارد و اشیاء نمایش داده شده در فضای خالی نمایشگر را بصورت مجازی لمس و حرکت دهد. کاربر می‌تواند به جستجوی مورد خاصی بپردازد و یا ترکیب و چیدمان پنجره‌ها برروی صفحه را با حرکت دست خود تغییر دهد.

در واقع رابط کاربری این کامپیوتر برخلاف تبلت و تلفن‌های هوشمند لمسی بیشتر از اینکه برپایه لمس صفحه باشه، تعاملی است. در واقع طرح جدید کامپیوتر رومیزی سه‌بعدی مایکروسافت ترکیبی از فناوری OLED سامسونگ و کنترلر حرکتی Kinect است. یک دوربین نیز حرکت سر کاربر را تشخیص داده و تصاویر سه بعدی را براساس موقعیت انسان نسبت به نمایشگر تغییر و به نمایش در می‌آورد.

همانطور که در وب سایت leejinha شرح داده شده، این سیستم هنوز نهایی نشده و در حال تکامل است.

کامپیوتر سه بعدی مایکروسافت

 



برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 5 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:44 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

سیستم عامل آندروید در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند. اما این سیستم عامل به دلیل متن باز بودن، در طول این سال‌ها دچار تغییرات بسیاری شده و این موضع باعث ایجاد ناپیوستگی و گسستگی در سیستم عامل، پلتفرم و فروشگاه های برنامه های آندروید و نهایتاً کاهش تمایل توسعه دهندگان به این سیستم عامل شده است.

طی تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه IDC و کمپانی Appcelerator نشان داده شده که به دلیل این ناپیوستگی های بستر آندروید -- که به مرور زمان بیشتر نیز می‌شود -- تمایل توسعه دهندگان به تولید نرم افزار برای این بستر کاهش یافته است و نمودار رو به رشد این سیستم عامل در جذب توسعه دهندگان، در ماه های گذشته رو به کاهش نهاده و به کمترین میزان خود طی دو سال اخیر رسیده است.

Appcelerator History

این تحقیق که روی 2,173 عضو از جامعه توسعه دهندگان 280,000 نفری استفاده کننده از پلتفرم توسعه برنامه های Appcelerator انجام شده، اولویت‌های توسعه دهندگان در انتخاب پلتفرم و تولید نرم افزار را مورد ارزیابی قرار داده که کاهش تمایل توسعه دهندگان به تولید نرم افزار برای اکثر پلتفرم‌ها موبایل به غیر از ویندوز فون را نشان می‌دهد.

طبق نظر Mike King -- یکی از محققین این بررسی -- اصلی ترین دلیل این کاهش تمایل نسبت به تولید نرم افزار برای آندروید، مربوط به گسستگی و ناپیوستگی ابزار های تحت این سیستم عامل است. همان طور که می‌دانید سیستم عامل‌های دیگر از جمله iOS و ویندوز فون بر روی تعداد و انواع محدودی از سخت افزار عرضه می‌شوند در حالی که آندروید، به دلیل متن باز بودن، قابلیت اجرا روی تعداد بسیار زیادی از انواع تبلت ها و گوشی‌های هوشمند را دارا است و همین گستردگی بیش از حد در سخت افزار، باعث سخت شدن و طولانی شدن پروسه توسعه نرم افزار برای این سیستم عامل می‌شود.

همچنین ارائه بروز رسانی نیز باعث ایجاد مشکل در تولید نرم افزار می‌شود، چرا که توسعه دهندگان مجبورند برای نسخه های مختلف این سیستم عامل برنامه خود را بهینه سازی کرده که این موضوع باعث زمانبر شدن تولید نرم افزار و در نتیجه کاهش تمایل توسعه دهندگان می‌شود.

البته جدای از موضوعات مربوط به ناپیوستگی و ناهماهنگی این سیستم عامل، درآمد حاصل از فروشگاه آندروید نیز کمتر از فروشگاه های دیگر به خصوص App Store است و به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان ترجیح می‌دهند تنها برای سیستم عامل iOS نرم افزار تولید کنند.

Appcelerator Distribution

متأسفانه طبق اطلاعات این تحقیق، روند کاهش توسعه نرم افزار برای آندروید در آینده نیز ادامه خواهد داشت و به خصوص با وجود رقیبانی چون ویندوز فون--که توانسته است در ماه های اخیر توجه توسعه دهندگان بیشتری را به خود جلب کند-- کار برای این سیستم عامل در آینده سخت‌تر نیز می‌شود. البته با وجود این مشکلات، هنوز آندروید پس از iOS در بالای نمودار محبوبیت پلتفرم ها قرار دارد و با داشتن امتیازی برابر با 79 همچنان فاصله خود را از ویندوز فون و ویندوز 8 با امتیاز 40 و37 حفظ کرده است.

شاید روزی آندروید آنقدر تکه تکه و نا پیوسته خواهد شد، که برای انجام چنین تحقیقی می‌بایستی تک تک نسخه های آن را مورد ارزیابی قرار داده و بررسی نمود. البته این امکان وجود دارد که در نسخه های آتی این سیستم عامل مشکل بروزرسانی گوشی‌های هوشمند تا حدودی رفع شود، اما به گفته کارشناسان همچنان مشکل درامد زایی و گسستگی این سیستم عامل در جای خود باقی خواهد ماند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 4 فروردين 1391برچسب:, ] [ 12:59 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 بر اساس پیش بینی Digitimes در حالی که در سال 2012 شاهد رشدی 55 درصدی در فروش تبلت های آی پد اپل خواهیم بود، تبلت های اندرویدی رشد فروش 134 درصدی را تجربه خواهند کرد. بنا به گفته Digitimes این پیش بینی مبتنی بر گفته های  ناظران بازار انجام شده است.

فروش تبلت های آی پد اپل در سال 2010 در حدود 14 تا 15 میلیون دستگاه بوده است و پیش بینی می شود که این رقم در سال 2011 به 35 تا 36 میلیون رسیده و در سال 2012 با رشدی 55 درصدی به 54 تا 55 میلیون برسد. جدی ترین رقبای تبلت های آی پد تبلت های اندرویدی هستند که پیش بینی می شود 19 تا 20 میلیون دستگاه آنها در سال 2011 به فروش برسد و با رشدی 135 درصدی شاهد فروش 44 تا 45 میلیون عدد از آنها در سال 2012 باشیم.

انتظار می رود که گوگل نسخه ملقب به ساندویچ بستنی (Ice Cream Sandwich) سیستم عامل اندروید را تا پایان سال 2011 به بازار عرضه کند و بهبود عملکرد این نسخه از سیستم عامل اندروید می تواند محرک فروش بیشتر تبلت های اندرویدی باشد. همچنین با توجه به آنکه این نسخه از سیستم عامل اندروید بر روی دستگاه های گوناگونی نظیر تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون های هوشمند عرضه خواهد شد پلتفرم گسترده تری را نسبت به نسخه های پیشین اندروید برای کاربران فراهم می آورد که می تواند زمینه ساز مهاجرت برخی از کاربران از بستر اپل به سمت بستر گوگل و شرکای سخت افزاری این کمپانی باشد.

Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G vs. Samsung Galaxy Tab 10.1

تصویر بالا: تبلت اندرویدی Galaxy Tab 10.1 سامسونگ (سمت راست) در مقابل تبلت آی پد 2 اپل (سمت  چپ)

علاوه برعوامل نرم افزاری فوق عوامل سخت افزاری نیز می تواند به گسترش بازار تبلت های اندرویدی کمک نماید. تأمین کنندگان پردازنده های ARM یعنی کمپانی های انویدیا، تگزاس اینسترومنتز و کوالکام قرار است در نیمه دوم سال 2011 و ماه های آغازین سال 2012 پردازنده های جدید خود را به بازار عرضه نمایند که خود می تواند جهشی در سرعت و توانایی تبلت های اندرویدی ایجاد کند. همچنین تعداد کمپانی های سازنده تبلت های اندرویدی و تنوع مدل های این تبلت ها نیز رشدی صعودی را شاهد است.

اما در نهایت پیش بینی بسیاری از تحلیلگران -- منجمله Digitimes -- این است که سال 2012 نیز تبلت های اندرویدی نخواهند توانست گوی سبقت را از تبلت های آی پد اپل بربایند. شاید در سال 2013 شاهد چنین رویدادی باشیم.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:58 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 هرچند کمپانی سونی حرکت خود در بازار تبلت ها را با تأخیر آغاز نمود، اما محصولات متفاوتی که سونی برای این بازار در نظر گرفته ممکن است تا حدی بتواند جبران این تأخیر را نموده و سونی را امیدوار سازد که می تواند محبوبیتی نظیر محبوبیت برند VAIO خود در عرصه نوت بوک ها را برای برند اصلی سونی در عرصه تبلت ها بدست آورد. در نمایشگاه IFA 2011 که چندی پیش در برلین برگزار گردید سونی با رونمایی رسمی از دو تبلت خود -- با نام های تبلت اس (Tablet S) و تبلت پی (Tablet P)-- (که پیشتر از آنها با نام های S1 و S2 یاد می شد) نخستین گام خود را برای حضور در بازار پر رقابت تبلت ها برداشت.

تبلت اس سونی یک تبلت با طراحی آرگونومیک و صفحه نمایش 9.4 اینچی است و در مطلبی دیگر به معرفی آن پرداخته ایم (). اما تبلت پی که در اینجا به معرفی آن می پردازیم هرچند دارای برخی ویژگی های سخت افزاری مشترک با تبلت اس است، اما از شکل ظاهری و نوع طراحی کاملاً متفاوتی برخوردار است (برای مقایسه مشخصات فنی این دو تبلت ها در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

Sony Tablet P

تبلت پی یک تبلت کتابی (تا شونده) با دو صفحه نمایش است. ابعاد این تبلت در حالت باز 180x158x14 میلی متر و در حالت بسته 180x79x28 میلی متر است. هرچند ضخامت 28 میلی متری این تبلت در حالت بسته قدری زیاد به نظر می رسد، اما می توان آن را به راحتی در جیب کت یا کاپشن و یا در کیف جا داد و بدیهیست که صفحه نمایش آن نیز در حالت بسته از هر خراشیدگی در امان خواهد بود.

دو صفحه نمایش این تبلت در کنار هم یک صفحه نمایش 5.5 اینچی را با رزولوشن 1024x480 پیکسل تشکیل می دهد. این صفحات نمایش از فناوری TruBlack بهره می برند و بدین ترتیب اثر بازتاب نور شدیدی مانند نور خورشید بر روی این صفحات کاهش می یابد.

Sony Tablet P

هرچند حاشیه اطراف هر یک از این دو صفحه نمایش در بخش میانی تبلت باریک است، اما باز هم در وسط صفحه نمایش دو تکه ای حاصل، فاصله ای چند میلی متری وجود خواهد داشت. این دو صفحه می توانند نقش یک صفحه نمایش واحد را هم ایفا نمایند (به عنوان مثال هنگام مرور وب). هنگام تایپ نمودن نیز صفحه کلید مجازی بر روی صفحه نمایش پائینی ظاهر می گردد. البته در برخی از موارد نمی توان از فضای این دو صفحه نمایش استفاده بهینه نمود. به عنوان مثال هنگام پخش ویدیو تنها صفحه نمایش بالایی ویدیو را پخش نموده و کلیدهای کنترل ویدیو در صفحه نمایش پائینی ظاهر می شوند و امکان نمایش فیلم بصورت بزرگ وجود نخواهد داشت (در صورتی که امکان نمایش به این شکل نیز فراهم گردد فاصله میان صفحات آزار دهنده خواهد بود.)

Sony Tablet P

با در دست گرفتن این تبلت بصورت عمودی (مشابه با در دست گرفتن کتاب) و با استفاده از برنامه Reader سونی، هر صفحه کتاب الکترونیکی بر روی یک صفحه نمایش ظاهر شده و از این نظر حسی مشابه با حس خواندن کتاب کاغذی را به کاربر القا می نماید. البته قطعاً صفحه نمایش کتاب خوان الکترونیکی کیندل آمازون -- که به فناوری eInk مجهز است -- یا کتاب خوان های مشابه، چشم را کمتر خسته می کند.

Sony Tablet P

تبلت پی به یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت با فوکوس خودکار با قابلیت فیلمبرداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و یک دوربین ثانویه برای مکالمات تصویری بر روی تبلت مجهز است. تبلت پی از یک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی بهره می برد. دارا بودن 1 گیگابایت RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت از دیگر مشخصه های این تبلت است. یک کارت حافظه 2 گیگابایتی نیز همراه با این تبلت به خریدار داده می شود.

تبلت پی به نسخه 3.2 سیستم عامل اندروید گوگل (ملقب به Honeycomb یا شانه عسل) که برای استفاده بر روی تبلت ها بهینه سازی شده مجهز است. این تبلت دارای گواهی نامه پلی استیشن است و بدین ترتیب سونی امکان دانلود نمودن و انجام برخی از بازی های پلی استیشن را برای کاربران این تبلت فراهم می آورد. هنگام بازی، کلید های مجازی که بر روی صفحه نمایش پائینی ظاهر می شوند به جای کنترلر پلی استیشن ایفای نقش می کنند.

سونی در نظر دارد تا تبلت پی را تا پایان سال جاری میلادی (2011) به بازار عرضه نماید. در حال حاضر امکان پیش خرید این تبلت به قیمت 499.99 دلار در سایت سونی فراهم شده است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:53 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 طراحی جذاب و ظریف همواره یکی از دلایل جذب بسیاری از مشتریان به محصولات الکترونیکی کمپانی سونی بوده است. هرچند شاید نام سونی بیش از هر چیز محصولات صوتی و تصویری را به ذهن متبادر می سازد اما نوت بوک ها و لپ تاپ های این کمپانی ژاپنی نیز مدت ها است به خوبی جای خود را در بازار باز کرده و سونی توانسته برند خود را به عنوان یکی از پر طرفدارترین برندهای محصولات رایانه ای قابل حمل معرفی نماید. با این وجود این کمپانی در عرصه تبلت ها کمی تعلل نشان داد و در شرایطی که انواع و اقسام تبلت های گوناگون توسط کمپانی های دیگر روانه بازار می شد سونی از قافله عقب مانده بود.

اما بالاخره در نمایشگاه IFA 2011 که چندی پیش در برلین برگزار گردید انتظار طرفداران سونی خاتمه یافت و این کمپانی از دو تبلت اندرویدی خود -- با نام های تبلت اس (Tablet S) و تبلت پی (Tablet P) -- رسماً بطور کامل رونمایی نمود (اخبار این تبلت ها پیش از این با نام های S1 و S2 در رسانه ها منتشر شده بود.) در این مطلب به معرفی تبلت اس سونی می پردازیم (دیگر تبلت این کمپانی یعنی تبلت پی یک تبلت کتابی کوچک بوده و دارای دو صفحه نمایش است که در مطلبی دیگر () به معرفی آن پرداخته شده.)

Sony Tablet S

شاید شکل ظاهری تبلت اس سونی در نگاه نخست کمی عجیب به نظر برسد. بدنه این تبلت به گونه ای طراحی شده که ضخامت آن در بخش جلو کمتر از ضخامت آن در بخش انتهایی تبلت است و به این ترتیب با قرار گرفتن بر روی میز، صفحه نمایش تبلت به صورت شیب دار قرار می گیرد و کار با آن راحت تر می شود. لبه پشتی تبلت نیز قوس دار طراحی شده و این طراحی گرفتن تبلت در یک دست و حمل آنرا راحت تر می نماید. در کل می توان گفت این تبلت از طراحی آرگونومیکی و ظاهری جذاب برخوردار است، اما شاید برخی از کاربران طراحی ساده تر تبلت هایی نظیر آی پد 2 را بیشتر بپسندند.

Sony Tablet S

تبلت اس از یک صفحه نمایش لمسی خازنی 9.4 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل بهره می برد. استفاده از فناوری TruBlack نیز به کاهش بازتاب نور خورشید و مشاهده تصاویر با کنتراست بالا (هم در محیط بسته و هم در محیط باز) کمک می نماید. تبلت اس به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و امکان فیلمبرداری 720p با 30 فریم بر ثانیه و یک دوربین ثانویه برای مکالمات تصویری مجهز است. پردازنده داخلی دو هسته ای این تبلت یک گیگاهرتزی بوده و این تبلت از یک گیگابایت RAM بهره می برد. تبلت اس با دو پیکر بندی حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد. پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت نیز برای این تبلت امکان پذیر است.

تبلت اس سونی به نسخه 3.1 سیستم عامل اندروید (ملقب به Honeycomb یا شانه عسل) که برای استفاده بر روی تبلت ها بهینه سازی شده مجهز است. تبلت اس گواهی نامه پلی استیشن را نیز دارا است و بدین ترتیب سونی امکان دانلود نمودن و انجام برخی از بازی های پلی استیشن را برای کاربران این تبلت فراهم می آورد. البته هنگام بازی، کلید های مجازی صفحه نمایش لمسی نقش کنترلر پلی استیشن را برای کاربر ایفا خواهد نمود.

تبلت اس با دارا بودن یک ریموت عمومی (Universal Remote) مادون قرمز در داخل خود می تواند نقش کنترل کننده وسایل الکترونیکی نظیر تلویزیون، ضبط صوت و پخش کننده بلو-ری را نیز ایفا نماید. بدینوسیله حتی می توان وسایل الکترونیک ساخت کمپانی های دیگر را نیز کنترل نمود.

Sony Tablet S

برخی از برنامه های اختصاصی سونی -- نظیر برنامه سونی ریدر (Sony Reader) که یک برنامه ویژه کتاب های الکترونیکی محسوب می شود -- نیز بر روی این تبلت نصب شده است. ارائه Select App نیز که سونی در آن برخی برنامه های منتخب اندروید را همراه با لینک دموهای آنها به کاربران معرفی می کند می تواند راهنمای کاربرانی باشد که در انتخاب برنامه های مناسب تردید دارند. البته کاربران برای خرید برنامه ها به اندروید مارکت ارجاع داده می شوند.

ارائه یک برنامه ویژه انتقال فایل از تبلت به کارت حافظه و بالعکس نیز از دیگر تسهیلات فراهم شده توسط سونی برای کاربران تبلت اساست.

سونی در نظر دارد تبلت اس خود را در ماه جاری میلادی (سپتامبر 2011) به بازار عرضه نماید. ابتدا نسخه وای-فای این تبلت به بازار عرضه می شود و نسخه دارای قابلیت ارتباطی 3G این تبلت احتمالاً در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. این کمپانی در حال حاضر امکان پیش خرید نسخه وای-فای این تبلت را با قیمت 499.99 دلار (با حافظه داخلی 16 گیگابایتی) و قیمت 599.99 دلار (با حافظه داخلی 32 گیگابیاتی) در سایت خود فراهم نموده است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:51 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 کمپانی سونی که اخیراً سونی اریکسون را -- که حاصل سرمایه گذاری مشترک این کمپانی با شرکت سوئدی اریکسون بود -- به تملک کامل خود درآورده () و برند اصلی خود را جایگزین برند سونی اریکسون نموده، به تازگی گوشی جدیدی با نام اکسپریا سولا (Xperia sola) را معرفی نموده که به زودی و در ماه های آینده در بازار جهانی عرضه خواهد شد. این گوشی هوشمند که طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سونی یک گوشی میان قیمت محسوب می‌شود، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

Xperia sola دارای ابعاد 116 x 59 x 9.9 میلی متر است که با وزن 107 گرمی خود، تقریباً یک گوشی جمع و جور و با سایز متوسط محسوب می‌شود. صفحه نمایش 3.7 اینچی Xperia sola از رزولوشن 480 x 854 پیکسل پشتیبانی می‌کند، که هرچند از رزولوشن های qHD و HD موجود در گوشی‌های پیشرفته آندرویدی فاصله زیادی دارد اما در این رنج قیمت استفاده از این رزولوشن کاملاً طبیعی است.

متأسفانه صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع TFT بوده و سونی برای صرفه جویی در قیمت تمام شده آن، از صفحات IPS LCD استفاده نکرده است اما از سوی دیگر به دلیل مجهز بودن این نمایشگر به موتور گرافیکی Bravia سونی، عمق رنگ‌ها و روشنایی صفحه تا حدودی افزایش یافته و در سطح مناسبی نسبت به رقبا قرار گرفته است.

Sony Xperia sola

یکی از ویژگی‌های جالب موجود در Xperia sola، تکنولوژی لمس شناور (Floating Touch) است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون لمس صفحه نمایش و با نگه داشتن انگشت در فاصله کمی از نمایشگر، به انجام برخی امور، ازجمله پر رنگ کردن متون بپردازد. این امکان نقش Cursor را برای صفحات لمسی ایفا می کند و درصد خطای کاربر در انتخاب لینک‌ها هنگام مرور اینترنت و یا اصلاح متن را کاهش داده و دقت لمسی کاربر را تا حدودی افزایش می‌دهد.

لازم به ذکر است برخی صفحات وب که برای کامپیوترهای معمولی مجهز به ماوس طراحی شده اند هنگام استفاده بر روی گوشی های هوشمند متداول مجهز به صفحات نمایش لمسی کارآیی کامل را ندارند. به عنوان مثال کلیدهایی که با قرارگیری اشاره گر ماوس بر روی آنها اطلاعات بیشتری را نشان می دهند  ممکن است بر روی صفحات نمایش لمسی متداول به درستی کار نکنند اما فناوری لمس شناور این مشکل را برطرف می نماید. سونی وعده داده که با آپدیت نرم افزاری، این فناوری را در تعداد بیشتری از در برنامه ها لحاظ کند و امکان استفاده از آنرا در اختیار توسعه دهندگان نیز قرار دهد.

سیستم عامل Xperia sola در حال حاضر و در زمان عرضه، آندروید 2.3 -- ملقب به نان زنجبیلی -- است ولی سونی اعلام کرده که آپدیت آندروید 4 -- ملقب به بستنی حصیری -- در تابستان امسال برای این گوشی هوشمند عرضه خواهد شد.

Sony Xperia sola

پردازنده Xperia sola نیز از نوع ST-Ericsson است، که معمولاً در گوشی‌های هوشمند عرضه شده در کشور چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نوع جدید این چیپست با نام NovaThor U8500 از پردازنده دو هسته ای Cortex™- A9 شرکت ARM بهره می‌برد که حد اقل بر روی کاغذ جزء پردازنده های خوب تقسیم بندی می‌شود.

پردازنده گرافیکی این چیپست نیز از نوع Mali 400 است که قبلاً در گوشی‌های هوشمند Galaxy Note و Galaxy S II استفاده شده و به نوعی جزء پردازنده های گرافیکی برتر موجود در بازار محسوب می‌شود. البته هرچند این پردازنده در ظاهر عملکرد مناسبی را داراست اما باید صبر کرد و توان واقعی این پردازنده را در عمل مشاهده نمود.

Xperia sola مانند دیگر گوشی‌های میان قیمت بازار از یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک استفاده می‌کند که توانایی فیلم برداری با کیفیت HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز داراست. این دوربین که در سطح متوسط تقسیم بندی می‌شود، فلاش LED، قابلیت تشخیص لبخند، تشخیص صورت و زوم دیجیتال را نیز به همراه دارد.

دیگر مشخصات این گوشی هوشمند عبارتند از: مجهز بودن به فناوری ارتباطات نزدیک برد (NFC) و عرضه به همراه دو تگ هوشمند (Smart Tag)، بهره گیری از تکنولوژی xLOUD برای افزایش کیفیت و قدرت صدای خروجی، GPS با استفاده از A-GPS، حافظه داخلی 8 گیگابایتی و حافظه خارجی با قابلیت ارتقاء به 32 گیگابایت، باتری 1350 میلی آمپری با قابلیت شارژ دهی برای 5 ساعت مکالمه در شبکه 3G و البته پشتیبانی چهار بانده از GSM و UMTS در شبکه جهانی.

نقاط قوت

  1. بهره گیری از پردازنده قدرتمند دو هسته ای NovaThor U8500 به همراه پردازنده گرافیکی Mali 400
  2. بهره گیری از تکنولوژی xLOUD سونی برای افزایش قدرت و کیفیت صدای خروجی
  3. بهره گیری از تکنولوژی لمس شناور (Floating Touch)
  4. قیمت مناسب در برابر مشخصات سخت افزاری

نقاط ضعف

  1. مجهز نبودن به نسخه Ice Cream Sandwich آندروید در زمان عرضه
  2. کیفیت نه چندان مناسب صفحه نمایش

Xperia sola با داشتن قیمت مناسب و مشخصات سخت افزاری نسبتاً خوب، شانس خوبی برای موفق شدن در بازار کشور های در حال توسعه دارد اما وجود رقیبانی چون Galaxy S Advance و Galaxy Ace II با داشتن مشخصات ممتازی چون صفحات نمایش Super AMOLED در این بخش بازار می‌تواند کار را برای Xperia sola بسیار سخت سازد.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:48 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 کمپانی ادوبی در گزارش بصیرت بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing Insight) که در روز 19 ژانویه 2012 (29 دی 1390) منتشر نمود اعلام داشت که کاربران تبلت ها در فروشگاه های آنلاین خریدهای گرانتری را نسبت به کاربران گوشی های هوشمند و رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ انجام داده و پرداخت های بزرگتری را به عمل می آورند.

بدین ترتیب می توان گفتن که هر یک از صاحبان تبلت در مقابل صاحبان گوشی های هوشمند و رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ مشتریان بالقوه بهتری برای فروشندگان آنلاین به شمار می آیند.

ادوبی گزارش خود را بر اساس بررسی آماری 16.2 میلیارد بازدید از 150 سایت اینترنتی خرده فروشی در سال 2011 تهیه نموده است.

این گزارش حاکی از آن است که کاربران تبلت ها بطور متوسط در هر خرید آنلاین خود 123 دلار پرداخت نموده اند که این رقم 54 درصد بیش از رقم متوسط هر پرداخت آنلاین کاربران گوشی های هوشمند (80 دلار) و 21 درصد بیش از رقم متوسط هر پرداخت آنلاین کاربران رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ (102 دلار) است (تصویر پائین - سمت راست.)

Financial Impact of Tablet Visitors

از سوی دیگر 2.3 درصد بازدیدکنندگان سایت های خرده فروشی که با استفاده از تبلت به این سایت ها مراجعه نموده بودند خرید انجام داده اند (Conversion Rate = 2.3%) در حالی که تنها 0.6 درصد از بازدیدکنندگانی که با استفاده از گوشی هوشمند به این سایت ها مراجعه کرده اند سفارش خریدی را ثبت نموده اند (Conversion Rate = 0.6%). این رقم در مورد بازدیدکنندگان از طریق رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ 2.5 درصد است (Conversion Rate = 0.6%) که کمی بیش از رقم مربوط به بازدیدکنندگان از طریق تبلت است (تصویر بالا - سمت چپ.)

Adobe digital marketing insights - Jan 2012

ادوبی با اشاره به متوسط ارزش اقتصادی بالاتر هر کاربر تبلت برای خرده فروشی های آنلاین دو دلیل عمده را عامل این امر دانسته است:

نخست آنکه کاربران تبلت ها بطور متوسط نسبت به کاربران گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و رایانه های دسکتاپ افراد متمول تری هستند. بر اساس مطالعه انجام شده در ماه ژوئن 2011 توسط اتحادیه ناشران آنلاین (OPA) دوازده درصد کاربران اینترنت در آمریکا صاحب تبلت هستند. همچنین بیشترین تعداد کاربران تبلت ها مردان 18 تا 34 ساله اند و 29 درصد این افراد درآمد سالانه ای بالغ بر 75 هزار دلار دارند.

دلیل دوم این است که محیطی که کاربران تبلت در آن به خرید آنلاین اقدام می کنند محیط مناسبتر و همراه با تنش کمتری بوده و تجربه کاربری تبلت برای خرید آنلاین نیز مناسب تر از تجربه کاربری گوشی های هوشمند، رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ ها است. آمار بدست آمده توسط ادوبی حاکی از آن است که 34 درصد صاحبان تبلت ها تعطیلات آخر هفته را برای خرید آنلاین خود انتخاب می کنند و این رقم برای صاحبان گوشی های هوشمند 27 درصد و برای صاحبان رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ ها 24 درصد است. مطالعه دیگری نیز نشان داده که 58 درصد استفاده از تبلت ها در خانه صورت می گیرد و 52 درصد صاحبان تبلت ترجیح می دهند که خرید آنلاین خود را توسط تبلت خود انجام دهند، در حالی که 40 درصد این افراد رایانه دسکتاپ یا لپ تاپ خود را برای خرید آنلاین ارجح می دانند.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که هرچند میزان بازدیدهای صورت گرفته از طریق تبلت ها و گوشی های هوشمند در مقابل بازدیدهای صورت گرفته از طریق رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ ها بسیار کم است اما این ارقام شیبی صعودی را طی می کنند به گونه ای که بازدید از طریق تبلت ها و گوشی های هوشمند از ماه ژانویه سال 2011 تا ماه دسامبر 2011 به ترتیب 4 و 2 برابر شده است (تصویر پائین.)

Percent Of Visits By Device

در نهایت می توان چنین نتیجه گرفت که صاحبان فروشگاه های آنلاین باید حساب ویژه ای بر روی کاربران تبلت ها باز نموده و بیش از پیش سایت های خود را برای این کاربران بهینه نمایند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:3 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

  مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics بر اساس نتایج حاصل از بررسی جدید خود اعلام کرد، بیشتر کاربرانی که قصد خرید گوشی هوشمند جدیدی را دارند ترجیح می‌دهند یک گوشی هوشمند با نمایشگر لمسی بزرگ را برای خود خریداری کنند.

به گزارش ایستنا، محققان برای کسب این نتایج با کاربران آمریکایی و بریتانیایی گفت‌وگوهایی را انجام دادند و در نهایت متوجه شدند اندازه قابل قبول نمایشگر که هر یک از کاربران ترجیح می‌دهند گوشی هوشمند جدید خود را با آن خریداری کنند بین 4 تا 4.5 اینچ است که البته باید توجه داشت که تمامی این کاربران به میزان ضخامت گوشی نیز توجه دارند و تمامی آن‌ها گوشی‌های باریک‌تر را بیشتر برای خود مناسب می‌دانند.

طبق آمار موجود، 90 درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند توضیح دادند که برای خرید گوشی جدید ترجیح دادند محصولی را بزرگتر از آنچه که در اختیار داشته‌اند خریداری کنند.

این بررسی همچنین نشان داد گوشی‌هایی که خانم‌ها معمولا برای خود انتخاب می‌کنند کوچک‌تر از گوشی‌های آقایان است. در این میان علاقمندان به سیستم‌عامل اندروید بیشتر از علاقمندان به آیفون سراغ گوشی‌های بزرگتر می‌روند



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 12:57 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 مرورگر کروم در رایانه های شخصی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل سرعت و عملکرد بسیار عالی، میلیون ها نفر در سراسر جهان کروم را به عنوان مرورگر اصلی رایانه خود انتخاب کرده و هر روز با استفاده از آن به مرور اینترنت می پردازند. گوگل نیز که به دنبال بهبود مرورگر موجود در سیستم عامل آندروید است، تصمیم گرفته به دلیل استقبال کاربران، نسخه ای از این مرورگر را برای سیستم عامل آندروید نیز عرضه کند.

طبق اعلام وبلاگ رسمی مرورگر کروم، مرورگر کروم آندروید که هم اکنون در نسخه بتا عرضه شده، اکثر ویژگی های موجود در نسخه دسکتاپ آن، از جمله سرعت بسیار بالا و سادگی را به همراه خواهد داشت. همچنین امکان همگام سازی نیز در این مرورگر به خوبی گنجانده شده، به طوری که کاربران می توانند اطلاعات شخصی موجود در نسخه دسکتاپ مرورگر کروم را در تلفن همراه آندرویدی خود نیز به همراه داشته باشند.

گوگل همچنین در وبلاگ مرورگر کروم اعلام کرده که این مرورگر برای تلفن های هوشمند از نو طراحی شده و به همین دلیل، مرورگر کروم تجربه کاملاً متفاوتی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. سرعت این مرورگر نیز نسبت به مرورگر کنونی آندروید افزایش داشته و در هنگام جستجو در این مرورگر، نتایج جستجو در پس زمینه پردازش می شود تا زمان کمتری برای بارگذاری صفحات صرف شود. ، طبق اعلام رسمی شرکت ادوبی، این مرورگر از فایل های فلش است پشتیبانی نمی کند و این مسئله را می توان از معدود نقطه ضعف های مرورگر کروم اندروید دانست. ظاهرا این مرورگر مانند IE9 و Safari تنها از فایل های HTML5 پشتیبانی خواهد کرد.

Google Chrome for Android

تصویر بالا: استفاده از مرورگر کروم گوگل بر روی تبلت و گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید 4.0

گوگل همچنین رابط کاربری این مرورگر را تغییر داده و اکنون این مرورگر زیبا تر و ساده تر شده و پیمایش صفحات اینترنتی در آن با سرعت بیشتری صورت می گیرد. مشاهده تب‌ها نیز در این مرورگر کاملاً تغییر پیدا کرده، بدین شکل که اکنون کاربران می توانند با کشیدن دست از لبه سمت راست صفحه نمایش به چپ یا برعکس، بین تب‌ها جابجا شوند.

نحوه انتخاب لینک ها هم در این مرورگر کاملاً متفاوت است، بدین ترتیب که در هنگام انتخاب لینک موجود در صفحات، این مرورگر خود به خود روی نقطه مورد نظر زوم کرده تا کاربر بتواند لینک درست را انتخاب کند و به اشتباه بر روی لینک دیگری کلیک نکند. امنیت نیز در این مرورگر بهبود قابل توجهی داشته و با اضافه شدن امکان incognito mode (مد ناشناس) کاربران می توانند به صورت خصوصی در اینترنت جستجو کنند.

Google Chrome for Android

یکی دیگر از نقاط قوت مرورگر کروم اندروید، همگام سازی آن با نسخه دسکتاپ کروم است که باعث می شود کاربران بتوانند تمام بوک مارک ها و تب های موجود در نسخه دسکتاپ کروم را روی تلفن هوشمند یا تبلت آندرویدی خود نیز داشته باشند. همچنین در هنگام جستجو در موتور جستجوگر گوگل و یا تایپ نام صفحات اینترنتی، این مرورگر با توجه به اطلاعات موجود در نسخه دسکتاپ، پیشنهادهای دقیق تری را به کاربر عرضه می کند. 
این مرورگر هم اکنون در نسخه بتا تنها برای آندروید 4 (ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich) در دسترس است و علاقه‌مندان می توانند این مرورگر را از 
بازار آندروید (Android Market) به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایند



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:45 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید