نويسندگان
آخرين مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

کمپانی نوکیا پیش‌تر و در تاریخ 1 مارس 2012 (11 اسفند 1390) اعلام نمود که گوشی‌های Nokia 700 ،Nokia 603 و Nokia 701 این شرکت در آینده نزدیک بروز رسانی Nokia Belle Feature Pack 1  را دریافت خواهند کرد. بدین ترتیب دیروز و در تاریخ 11 آوریل 2012 (23 فروردین 1391)، نوکیا به قول خود عمل کرد و این بروز رسانی را به صورت OTA -- بدین معنی که برای بروز رسانی نیازی به اتصال گوشی به رایانه نیست -- برای گوشی‌های ذکر شده عرضه نمود.

طبق گفته این کمپانی، 1 Nokia Belle Feature Pack بزرگ‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و پیشرفت های بسیاری را هم در بخش بهبود عملکرد سخت افزاری و هم بخش نرم افزاری شامل می‌شود که در زیر به بررسی مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت:

عملکرد:

با ارتقاء به Nokia Belle Feature Pack 1، سرعت پردازنده این گوشی‌ها از 1 گیگاهرتز به 1.3 گیگاهرتز تغییر می‌یابد که باعث افزایش 30 درصدی در سرعت پردازنده این گوشی‌ها می‌شود (طبق اظهارات قبلی نوکیا این تغییر تنها برای گوشی های Nokia 700 و Nokia 701 خواهد بود.) در عین حال ظاهراً مصرف باتری تنها به مقدار ناچیزی افزایش یافته به طوری که برای کاربران کاملاً محسوس نیست.

همچنین به دلیل بهینه سازی نرم افزاری، عملکرد کلی، مدیریت حافظه و عملکرد گرافیکی نیز بهتر شده که این تغییرات باعث بهبود وسیع در رابط کاربری و برنامه های جانبی خواهد شد.

رابط کاربری و ویجت ها:

با این بروز رسانی، تعدادی ویجت (widget) جدید نیز به رابط کاربری اضافه خواهد شد که زیبایی و کارایی را برای کاربران به همراه دارد.

Nokia Belle Feature Pack 1

صفحه Multi-Tasking یا چند وظیفگی نیز دست‌خوش تغییرات ظاهری شده به طوری که اکنون در این صفحه، نمایشی زنده و کارت مانندی از برنامه های در حال اجرا را خواهید داشت که برای زیبایی بیشتر طراحی شده است.

Nokia Belle Feature Pack 1

دیگر بخش تغییر یافته در این بروز رسانی، Notifications Menu یا منوی اطلاع رسانی است که با جابجا کردن بخش‌های Activity و Notifications (اکنون Notifications در بالا وActivity در پایین قرار گرفته) سرعت بیشتر را در خواندن اطلاعیه ها به همراه خواهد داشت. همچنین دکمه Clear برای حذف تمام اطلاعیه ها در این بخش اضافه شده است.

Nokia Belle Feature Pack 1

هدفون Dolby و Dolby Digital Plus:

Dolby Headphone / Dolby Digital Plus بهبود تجربه شنیداری را در زمان استفاده از هدفون به همراه خواهد داشت. اکنون اگر محتویات مولتی مدیا شما به صورت Dolby Digital Plus کد گذاری شده باشند، صدای خروجی در هدفون، به صورت Surround خواهد بود که این تغییر برای اکثر افراد، به خصوص در زمان مشاهده فیلم پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

Nokia Belle Feature Pack 1

مرورگر نسخه 8.2:

این مرورگر که اکنون به نسخه 8.2 ارتقا داده شده، از نظر ظاهری دست‌خوش تغییراتی شده اما قطعا مهم‌ترین پیشرفت صورت گرفته مربوط به اجرای HTML 5 می‌شود به طوری که اکنون این مرورگر امتیازی برابر با 226 -- در مقابل نسخه قبلی با امتیاز 164 -- را در اجرای HTML 5 در یافت کرده است. عملکرد و سرعت این مرورگر نیز در اجرای فرامین رابط کاربری و بارگذاری صفحات بهبود یافته و افزایش 30 درصدی سرعت پردازنده، به خوبی در بارگذاری صفحات سنگین دیده می شود.

Nokia Belle Feature Pack 1

عرضه بروز رسانی:

این بروز رسانی هم اکنون به صورت مرحله به مرحله عرضه می‌شود و ممکن است برای برخی کاربران در دسترس نباشد. در حال حاضر کاربران این گوشی‌ها می‌بایستی کد بروز رسانی برابر با 112.xx.yyy را مشاهده کنند که این کد در صورت بروز رسانی به 1 Nokia Belle Feature Pack به 112.010.1404 تغییر پیدا خواهد کرد.

Nokia Belle Feature Pack 1

هم اکنون این بروز رسانی به صورت گسترده در آسیا منتشر شده و کاربران در زمان مشخص هشدار مربوط به بروز رسانی را به صورت خودکار دریافت خواهند کرد. البته کاربران می‌توانند به صورت دستی نیز با رفتن به بخش Software Update از وضعیت این بروز رسانی مطلع شوند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ 13:15 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

کمپانی سامسونگ در دعوتنامه ای که در روز 16 آوریل 2012 ( 28 فروردین 1391) برای برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه ها ارسال نمود تنها به یک جمله بسنده کرد: «COME AND MEET THE NEXT GALAXY» و بدین ترتیب آنها را برای دیدن محصولی دیگر از خانواده گلکسی دعوت نمود.

اکثر قریب به اتفاق کارشناسان بر این باورند که این دعوتنامه برای معرفی نسل بعدی گوشی های هوشمند گلکسی سامسونگ ارسال شده، نه برای نسل بعدی تبلت های گلکسی این کمپانی. مدتهاست گمانه زنی هایی در مورد گوشی  Galaxy S III به گوشی می خورد. سامسونگ گوشی Galaxy S را در کنگره جهانی موبایل 2010 (MWC 2010) معرفی نمود و در کنگره جهانی موبایل 2011 (MWC 2011) نیز به معرفی گوشی Galaxy S II پرداخت (). بدین ترتیب بسیاری انتظار داشتند که نخستین گوشی از نسل سوم گوشی های گلکسی سامسونگ -- احتمالاً با نام Galaxy S III -- در کنگره جهانی موابایل 2012 (MWC 2012) که نزدیک به دو ماه پیش برگزار گردید معرفی گردد، اما این اتفاق نیفتاد و اینک باید منتظر معرفی این گوشی در مراسم 3 می لندن باشیم.

Come And Meet The Next Galaxy

اما چرا شهر لندن برای این معرفی انتخاب شده؟ پاسخ شاید در برگزاری بازی های المپیک تابستانی 2012 در این شهر باشد.

بیش از یک سال پیش -- در ماه مارس سال 2011 -- کمپانی سامسونگ و کمپانی Visa -- که کارت های اعتباری آن در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد -- خبر از همکاری با یکدیگر برای راه اندازی سیستم پرداخت الکترونیکی از طریق ارتباطات نزدیک برد (NFC) در سطح شهر لندن -- که میزبان بازی های المپیک تابستانی 2012 است -- دادند. این دو کمپانی وعده دادند که یک گوشی مجهز به فناوری NFC همراه با برنامه های پرداخت و دیگر زیرساخت های مربوطه را برای ورزشکاران و عموم مردم هنگام برگزاری بازی های المپیک 2012 عرضه می کنند.

در حال حاضر کمپانی Visa بیش از 60,000 پایانه پرداخت از طریق فناوری NFC را در شهر لندن در اختیار دارد و قصد دارد این تعداد را تا آغاز بازی های المپیک (که نزدیک به 100 روز به آن مانده) افزایش دهد. اما سامسونگ هنوز اطلاعاتی در مورد گوشی مورد نظر ارائه نداده و گمانه زنی برخی از کارشناسان این است که گوشی هوشمندی که در مراسم 3 می معرفی خواهد شد -- با نام احتمالی Galaxy S III  -- همان گوشی مجهز به فناوری NFC است که سامسونگ و Visa بیش از یک سال پیش وعده آن را داده اند



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ 13:12 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

وحید صدوقی در دومین مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار از جذب ۷ میلیون مشترک جدید همراه اولی در سال ۹۰ خبر داد.


به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه امروز بیشترین رقابت در حوزه تلفن همراه در بخش سیم‌کارت‌های اعتباری است، افزود: در سال ۹۰ فروش سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر، بیش از ۴۸ میلیون سیم‌کارت همراه اول توسط مشترکان رجیستر و فعال است.

مدیر عامل همراه اول تصریح کرد: در سال ۸۰ حدود ۴ میلیون مشترک جدید به همراه اول اضافه شد؛ در سال ۸۹ این رقم به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک تغییر کرد و امسال ۷ میلیون مشترک جدید جذب شده، ۱۳۰ هزار سیم‌کارت دائمی و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار سیم‌کارت اعتباری فروخته شده است.

صدوقی یادآور شد: همچنین در سال ۹۰ مشترکان اینترنت همراه اول از ۴ میلیون به ۱۰ میلیون و مشترکان MMS نیز از ۲ میلیون به ۵ میلیون افزایش یافته‌اند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: در سال ۹۰ سود خالص همراه اول یک هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان بوده است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ 13:10 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 اگر نگاهی به دنیای ابزارهای موبایل از تبلت و تلفن‌های هوشمند مجهز به صفحه چندلمسی تا دستیارهای صوتی مجازی که دستورات شما را گوش کرده و به آنها عمل می‌کنند، بیاندازید، متوجه می‌شوید که رابط کاربری ابزارهای مختلف به سرعت در حال تغییر است. اما دنیای کامپیوترهای رومیزی داستان متفاوتی دارد. هرچند نمایشگرها به فناوری سه‌بعدی مجهز شده‌اند ولی رابط کاربری کامپیوترهای رومیزی تغییری نکرده است. حال مایکروسافت کامپیوتر رومیزی سه‌بعدی را خلق کرده که تماشای ویدیو مربوط به رابط کاربری آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

هرچند فناوری سه‌بعدی رو به تکامل است و امروزه نمایشگرهای سه‌بعدی بدون نیاز به عینک نیز وارد بازار شده‌اند اما هنوز رابط‌ کاربری کامپیوترهای رومیزی دوبعدی است. در همین راستا لابراتور تحقیقاتی مایکروسافت یک کامپیوتر شفاف سه بعدی را خلق کرده که کاربر می تواند دستان خود را از میان صفحه نمایشگر عبور داده و موارد و اشیاء نمایش داده شده در فضای خالی نمایشگر را بصورت مجازی لمس و حرکت دهد. کاربر می‌تواند به جستجوی مورد خاصی بپردازد و یا ترکیب و چیدمان پنجره‌ها برروی صفحه را با حرکت دست خود تغییر دهد.

در واقع رابط کاربری این کامپیوتر برخلاف تبلت و تلفن‌های هوشمند لمسی بیشتر از اینکه برپایه لمس صفحه باشه، تعاملی است. در واقع طرح جدید کامپیوتر رومیزی سه‌بعدی مایکروسافت ترکیبی از فناوری OLED سامسونگ و کنترلر حرکتی Kinect است. یک دوربین نیز حرکت سر کاربر را تشخیص داده و تصاویر سه بعدی را براساس موقعیت انسان نسبت به نمایشگر تغییر و به نمایش در می‌آورد.

همانطور که در وب سایت leejinha شرح داده شده، این سیستم هنوز نهایی نشده و در حال تکامل است.

کامپیوتر سه بعدی مایکروسافت

 



برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 5 فروردين 1391برچسب:, ] [ 19:44 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 بر اساس پیش بینی Digitimes در حالی که در سال 2012 شاهد رشدی 55 درصدی در فروش تبلت های آی پد اپل خواهیم بود، تبلت های اندرویدی رشد فروش 134 درصدی را تجربه خواهند کرد. بنا به گفته Digitimes این پیش بینی مبتنی بر گفته های  ناظران بازار انجام شده است.

فروش تبلت های آی پد اپل در سال 2010 در حدود 14 تا 15 میلیون دستگاه بوده است و پیش بینی می شود که این رقم در سال 2011 به 35 تا 36 میلیون رسیده و در سال 2012 با رشدی 55 درصدی به 54 تا 55 میلیون برسد. جدی ترین رقبای تبلت های آی پد تبلت های اندرویدی هستند که پیش بینی می شود 19 تا 20 میلیون دستگاه آنها در سال 2011 به فروش برسد و با رشدی 135 درصدی شاهد فروش 44 تا 45 میلیون عدد از آنها در سال 2012 باشیم.

انتظار می رود که گوگل نسخه ملقب به ساندویچ بستنی (Ice Cream Sandwich) سیستم عامل اندروید را تا پایان سال 2011 به بازار عرضه کند و بهبود عملکرد این نسخه از سیستم عامل اندروید می تواند محرک فروش بیشتر تبلت های اندرویدی باشد. همچنین با توجه به آنکه این نسخه از سیستم عامل اندروید بر روی دستگاه های گوناگونی نظیر تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون های هوشمند عرضه خواهد شد پلتفرم گسترده تری را نسبت به نسخه های پیشین اندروید برای کاربران فراهم می آورد که می تواند زمینه ساز مهاجرت برخی از کاربران از بستر اپل به سمت بستر گوگل و شرکای سخت افزاری این کمپانی باشد.

Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G vs. Samsung Galaxy Tab 10.1

تصویر بالا: تبلت اندرویدی Galaxy Tab 10.1 سامسونگ (سمت راست) در مقابل تبلت آی پد 2 اپل (سمت  چپ)

علاوه برعوامل نرم افزاری فوق عوامل سخت افزاری نیز می تواند به گسترش بازار تبلت های اندرویدی کمک نماید. تأمین کنندگان پردازنده های ARM یعنی کمپانی های انویدیا، تگزاس اینسترومنتز و کوالکام قرار است در نیمه دوم سال 2011 و ماه های آغازین سال 2012 پردازنده های جدید خود را به بازار عرضه نمایند که خود می تواند جهشی در سرعت و توانایی تبلت های اندرویدی ایجاد کند. همچنین تعداد کمپانی های سازنده تبلت های اندرویدی و تنوع مدل های این تبلت ها نیز رشدی صعودی را شاهد است.

اما در نهایت پیش بینی بسیاری از تحلیلگران -- منجمله Digitimes -- این است که سال 2012 نیز تبلت های اندرویدی نخواهند توانست گوی سبقت را از تبلت های آی پد اپل بربایند. شاید در سال 2013 شاهد چنین رویدادی باشیم.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:58 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 هرچند کمپانی سونی حرکت خود در بازار تبلت ها را با تأخیر آغاز نمود، اما محصولات متفاوتی که سونی برای این بازار در نظر گرفته ممکن است تا حدی بتواند جبران این تأخیر را نموده و سونی را امیدوار سازد که می تواند محبوبیتی نظیر محبوبیت برند VAIO خود در عرصه نوت بوک ها را برای برند اصلی سونی در عرصه تبلت ها بدست آورد. در نمایشگاه IFA 2011 که چندی پیش در برلین برگزار گردید سونی با رونمایی رسمی از دو تبلت خود -- با نام های تبلت اس (Tablet S) و تبلت پی (Tablet P)-- (که پیشتر از آنها با نام های S1 و S2 یاد می شد) نخستین گام خود را برای حضور در بازار پر رقابت تبلت ها برداشت.

تبلت اس سونی یک تبلت با طراحی آرگونومیک و صفحه نمایش 9.4 اینچی است و در مطلبی دیگر به معرفی آن پرداخته ایم (). اما تبلت پی که در اینجا به معرفی آن می پردازیم هرچند دارای برخی ویژگی های سخت افزاری مشترک با تبلت اس است، اما از شکل ظاهری و نوع طراحی کاملاً متفاوتی برخوردار است (برای مقایسه مشخصات فنی این دو تبلت ها در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

Sony Tablet P

تبلت پی یک تبلت کتابی (تا شونده) با دو صفحه نمایش است. ابعاد این تبلت در حالت باز 180x158x14 میلی متر و در حالت بسته 180x79x28 میلی متر است. هرچند ضخامت 28 میلی متری این تبلت در حالت بسته قدری زیاد به نظر می رسد، اما می توان آن را به راحتی در جیب کت یا کاپشن و یا در کیف جا داد و بدیهیست که صفحه نمایش آن نیز در حالت بسته از هر خراشیدگی در امان خواهد بود.

دو صفحه نمایش این تبلت در کنار هم یک صفحه نمایش 5.5 اینچی را با رزولوشن 1024x480 پیکسل تشکیل می دهد. این صفحات نمایش از فناوری TruBlack بهره می برند و بدین ترتیب اثر بازتاب نور شدیدی مانند نور خورشید بر روی این صفحات کاهش می یابد.

Sony Tablet P

هرچند حاشیه اطراف هر یک از این دو صفحه نمایش در بخش میانی تبلت باریک است، اما باز هم در وسط صفحه نمایش دو تکه ای حاصل، فاصله ای چند میلی متری وجود خواهد داشت. این دو صفحه می توانند نقش یک صفحه نمایش واحد را هم ایفا نمایند (به عنوان مثال هنگام مرور وب). هنگام تایپ نمودن نیز صفحه کلید مجازی بر روی صفحه نمایش پائینی ظاهر می گردد. البته در برخی از موارد نمی توان از فضای این دو صفحه نمایش استفاده بهینه نمود. به عنوان مثال هنگام پخش ویدیو تنها صفحه نمایش بالایی ویدیو را پخش نموده و کلیدهای کنترل ویدیو در صفحه نمایش پائینی ظاهر می شوند و امکان نمایش فیلم بصورت بزرگ وجود نخواهد داشت (در صورتی که امکان نمایش به این شکل نیز فراهم گردد فاصله میان صفحات آزار دهنده خواهد بود.)

Sony Tablet P

با در دست گرفتن این تبلت بصورت عمودی (مشابه با در دست گرفتن کتاب) و با استفاده از برنامه Reader سونی، هر صفحه کتاب الکترونیکی بر روی یک صفحه نمایش ظاهر شده و از این نظر حسی مشابه با حس خواندن کتاب کاغذی را به کاربر القا می نماید. البته قطعاً صفحه نمایش کتاب خوان الکترونیکی کیندل آمازون -- که به فناوری eInk مجهز است -- یا کتاب خوان های مشابه، چشم را کمتر خسته می کند.

Sony Tablet P

تبلت پی به یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت با فوکوس خودکار با قابلیت فیلمبرداری 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و یک دوربین ثانویه برای مکالمات تصویری بر روی تبلت مجهز است. تبلت پی از یک پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی بهره می برد. دارا بودن 1 گیگابایت RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت از دیگر مشخصه های این تبلت است. یک کارت حافظه 2 گیگابایتی نیز همراه با این تبلت به خریدار داده می شود.

تبلت پی به نسخه 3.2 سیستم عامل اندروید گوگل (ملقب به Honeycomb یا شانه عسل) که برای استفاده بر روی تبلت ها بهینه سازی شده مجهز است. این تبلت دارای گواهی نامه پلی استیشن است و بدین ترتیب سونی امکان دانلود نمودن و انجام برخی از بازی های پلی استیشن را برای کاربران این تبلت فراهم می آورد. هنگام بازی، کلید های مجازی که بر روی صفحه نمایش پائینی ظاهر می شوند به جای کنترلر پلی استیشن ایفای نقش می کنند.

سونی در نظر دارد تا تبلت پی را تا پایان سال جاری میلادی (2011) به بازار عرضه نماید. در حال حاضر امکان پیش خرید این تبلت به قیمت 499.99 دلار در سایت سونی فراهم شده است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:53 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 طراحی جذاب و ظریف همواره یکی از دلایل جذب بسیاری از مشتریان به محصولات الکترونیکی کمپانی سونی بوده است. هرچند شاید نام سونی بیش از هر چیز محصولات صوتی و تصویری را به ذهن متبادر می سازد اما نوت بوک ها و لپ تاپ های این کمپانی ژاپنی نیز مدت ها است به خوبی جای خود را در بازار باز کرده و سونی توانسته برند خود را به عنوان یکی از پر طرفدارترین برندهای محصولات رایانه ای قابل حمل معرفی نماید. با این وجود این کمپانی در عرصه تبلت ها کمی تعلل نشان داد و در شرایطی که انواع و اقسام تبلت های گوناگون توسط کمپانی های دیگر روانه بازار می شد سونی از قافله عقب مانده بود.

اما بالاخره در نمایشگاه IFA 2011 که چندی پیش در برلین برگزار گردید انتظار طرفداران سونی خاتمه یافت و این کمپانی از دو تبلت اندرویدی خود -- با نام های تبلت اس (Tablet S) و تبلت پی (Tablet P) -- رسماً بطور کامل رونمایی نمود (اخبار این تبلت ها پیش از این با نام های S1 و S2 در رسانه ها منتشر شده بود.) در این مطلب به معرفی تبلت اس سونی می پردازیم (دیگر تبلت این کمپانی یعنی تبلت پی یک تبلت کتابی کوچک بوده و دارای دو صفحه نمایش است که در مطلبی دیگر () به معرفی آن پرداخته شده.)

Sony Tablet S

شاید شکل ظاهری تبلت اس سونی در نگاه نخست کمی عجیب به نظر برسد. بدنه این تبلت به گونه ای طراحی شده که ضخامت آن در بخش جلو کمتر از ضخامت آن در بخش انتهایی تبلت است و به این ترتیب با قرار گرفتن بر روی میز، صفحه نمایش تبلت به صورت شیب دار قرار می گیرد و کار با آن راحت تر می شود. لبه پشتی تبلت نیز قوس دار طراحی شده و این طراحی گرفتن تبلت در یک دست و حمل آنرا راحت تر می نماید. در کل می توان گفت این تبلت از طراحی آرگونومیکی و ظاهری جذاب برخوردار است، اما شاید برخی از کاربران طراحی ساده تر تبلت هایی نظیر آی پد 2 را بیشتر بپسندند.

Sony Tablet S

تبلت اس از یک صفحه نمایش لمسی خازنی 9.4 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل بهره می برد. استفاده از فناوری TruBlack نیز به کاهش بازتاب نور خورشید و مشاهده تصاویر با کنتراست بالا (هم در محیط بسته و هم در محیط باز) کمک می نماید. تبلت اس به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و امکان فیلمبرداری 720p با 30 فریم بر ثانیه و یک دوربین ثانویه برای مکالمات تصویری مجهز است. پردازنده داخلی دو هسته ای این تبلت یک گیگاهرتزی بوده و این تبلت از یک گیگابایت RAM بهره می برد. تبلت اس با دو پیکر بندی حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد. پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت نیز برای این تبلت امکان پذیر است.

تبلت اس سونی به نسخه 3.1 سیستم عامل اندروید (ملقب به Honeycomb یا شانه عسل) که برای استفاده بر روی تبلت ها بهینه سازی شده مجهز است. تبلت اس گواهی نامه پلی استیشن را نیز دارا است و بدین ترتیب سونی امکان دانلود نمودن و انجام برخی از بازی های پلی استیشن را برای کاربران این تبلت فراهم می آورد. البته هنگام بازی، کلید های مجازی صفحه نمایش لمسی نقش کنترلر پلی استیشن را برای کاربر ایفا خواهد نمود.

تبلت اس با دارا بودن یک ریموت عمومی (Universal Remote) مادون قرمز در داخل خود می تواند نقش کنترل کننده وسایل الکترونیکی نظیر تلویزیون، ضبط صوت و پخش کننده بلو-ری را نیز ایفا نماید. بدینوسیله حتی می توان وسایل الکترونیک ساخت کمپانی های دیگر را نیز کنترل نمود.

Sony Tablet S

برخی از برنامه های اختصاصی سونی -- نظیر برنامه سونی ریدر (Sony Reader) که یک برنامه ویژه کتاب های الکترونیکی محسوب می شود -- نیز بر روی این تبلت نصب شده است. ارائه Select App نیز که سونی در آن برخی برنامه های منتخب اندروید را همراه با لینک دموهای آنها به کاربران معرفی می کند می تواند راهنمای کاربرانی باشد که در انتخاب برنامه های مناسب تردید دارند. البته کاربران برای خرید برنامه ها به اندروید مارکت ارجاع داده می شوند.

ارائه یک برنامه ویژه انتقال فایل از تبلت به کارت حافظه و بالعکس نیز از دیگر تسهیلات فراهم شده توسط سونی برای کاربران تبلت اساست.

سونی در نظر دارد تبلت اس خود را در ماه جاری میلادی (سپتامبر 2011) به بازار عرضه نماید. ابتدا نسخه وای-فای این تبلت به بازار عرضه می شود و نسخه دارای قابلیت ارتباطی 3G این تبلت احتمالاً در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. این کمپانی در حال حاضر امکان پیش خرید نسخه وای-فای این تبلت را با قیمت 499.99 دلار (با حافظه داخلی 16 گیگابایتی) و قیمت 599.99 دلار (با حافظه داخلی 32 گیگابیاتی) در سایت خود فراهم نموده است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:51 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 کمپانی سونی که اخیراً سونی اریکسون را -- که حاصل سرمایه گذاری مشترک این کمپانی با شرکت سوئدی اریکسون بود -- به تملک کامل خود درآورده () و برند اصلی خود را جایگزین برند سونی اریکسون نموده، به تازگی گوشی جدیدی با نام اکسپریا سولا (Xperia sola) را معرفی نموده که به زودی و در ماه های آینده در بازار جهانی عرضه خواهد شد. این گوشی هوشمند که طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سونی یک گوشی میان قیمت محسوب می‌شود، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

Xperia sola دارای ابعاد 116 x 59 x 9.9 میلی متر است که با وزن 107 گرمی خود، تقریباً یک گوشی جمع و جور و با سایز متوسط محسوب می‌شود. صفحه نمایش 3.7 اینچی Xperia sola از رزولوشن 480 x 854 پیکسل پشتیبانی می‌کند، که هرچند از رزولوشن های qHD و HD موجود در گوشی‌های پیشرفته آندرویدی فاصله زیادی دارد اما در این رنج قیمت استفاده از این رزولوشن کاملاً طبیعی است.

متأسفانه صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع TFT بوده و سونی برای صرفه جویی در قیمت تمام شده آن، از صفحات IPS LCD استفاده نکرده است اما از سوی دیگر به دلیل مجهز بودن این نمایشگر به موتور گرافیکی Bravia سونی، عمق رنگ‌ها و روشنایی صفحه تا حدودی افزایش یافته و در سطح مناسبی نسبت به رقبا قرار گرفته است.

Sony Xperia sola

یکی از ویژگی‌های جالب موجود در Xperia sola، تکنولوژی لمس شناور (Floating Touch) است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون لمس صفحه نمایش و با نگه داشتن انگشت در فاصله کمی از نمایشگر، به انجام برخی امور، ازجمله پر رنگ کردن متون بپردازد. این امکان نقش Cursor را برای صفحات لمسی ایفا می کند و درصد خطای کاربر در انتخاب لینک‌ها هنگام مرور اینترنت و یا اصلاح متن را کاهش داده و دقت لمسی کاربر را تا حدودی افزایش می‌دهد.

لازم به ذکر است برخی صفحات وب که برای کامپیوترهای معمولی مجهز به ماوس طراحی شده اند هنگام استفاده بر روی گوشی های هوشمند متداول مجهز به صفحات نمایش لمسی کارآیی کامل را ندارند. به عنوان مثال کلیدهایی که با قرارگیری اشاره گر ماوس بر روی آنها اطلاعات بیشتری را نشان می دهند  ممکن است بر روی صفحات نمایش لمسی متداول به درستی کار نکنند اما فناوری لمس شناور این مشکل را برطرف می نماید. سونی وعده داده که با آپدیت نرم افزاری، این فناوری را در تعداد بیشتری از در برنامه ها لحاظ کند و امکان استفاده از آنرا در اختیار توسعه دهندگان نیز قرار دهد.

سیستم عامل Xperia sola در حال حاضر و در زمان عرضه، آندروید 2.3 -- ملقب به نان زنجبیلی -- است ولی سونی اعلام کرده که آپدیت آندروید 4 -- ملقب به بستنی حصیری -- در تابستان امسال برای این گوشی هوشمند عرضه خواهد شد.

Sony Xperia sola

پردازنده Xperia sola نیز از نوع ST-Ericsson است، که معمولاً در گوشی‌های هوشمند عرضه شده در کشور چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نوع جدید این چیپست با نام NovaThor U8500 از پردازنده دو هسته ای Cortex™- A9 شرکت ARM بهره می‌برد که حد اقل بر روی کاغذ جزء پردازنده های خوب تقسیم بندی می‌شود.

پردازنده گرافیکی این چیپست نیز از نوع Mali 400 است که قبلاً در گوشی‌های هوشمند Galaxy Note و Galaxy S II استفاده شده و به نوعی جزء پردازنده های گرافیکی برتر موجود در بازار محسوب می‌شود. البته هرچند این پردازنده در ظاهر عملکرد مناسبی را داراست اما باید صبر کرد و توان واقعی این پردازنده را در عمل مشاهده نمود.

Xperia sola مانند دیگر گوشی‌های میان قیمت بازار از یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک استفاده می‌کند که توانایی فیلم برداری با کیفیت HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز داراست. این دوربین که در سطح متوسط تقسیم بندی می‌شود، فلاش LED، قابلیت تشخیص لبخند، تشخیص صورت و زوم دیجیتال را نیز به همراه دارد.

دیگر مشخصات این گوشی هوشمند عبارتند از: مجهز بودن به فناوری ارتباطات نزدیک برد (NFC) و عرضه به همراه دو تگ هوشمند (Smart Tag)، بهره گیری از تکنولوژی xLOUD برای افزایش کیفیت و قدرت صدای خروجی، GPS با استفاده از A-GPS، حافظه داخلی 8 گیگابایتی و حافظه خارجی با قابلیت ارتقاء به 32 گیگابایت، باتری 1350 میلی آمپری با قابلیت شارژ دهی برای 5 ساعت مکالمه در شبکه 3G و البته پشتیبانی چهار بانده از GSM و UMTS در شبکه جهانی.

نقاط قوت

  1. بهره گیری از پردازنده قدرتمند دو هسته ای NovaThor U8500 به همراه پردازنده گرافیکی Mali 400
  2. بهره گیری از تکنولوژی xLOUD سونی برای افزایش قدرت و کیفیت صدای خروجی
  3. بهره گیری از تکنولوژی لمس شناور (Floating Touch)
  4. قیمت مناسب در برابر مشخصات سخت افزاری

نقاط ضعف

  1. مجهز نبودن به نسخه Ice Cream Sandwich آندروید در زمان عرضه
  2. کیفیت نه چندان مناسب صفحه نمایش

Xperia sola با داشتن قیمت مناسب و مشخصات سخت افزاری نسبتاً خوب، شانس خوبی برای موفق شدن در بازار کشور های در حال توسعه دارد اما وجود رقیبانی چون Galaxy S Advance و Galaxy Ace II با داشتن مشخصات ممتازی چون صفحات نمایش Super AMOLED در این بخش بازار می‌تواند کار را برای Xperia sola بسیار سخت سازد.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:48 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 کمپانی ادوبی در گزارش بصیرت بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing Insight) که در روز 19 ژانویه 2012 (29 دی 1390) منتشر نمود اعلام داشت که کاربران تبلت ها در فروشگاه های آنلاین خریدهای گرانتری را نسبت به کاربران گوشی های هوشمند و رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ انجام داده و پرداخت های بزرگتری را به عمل می آورند.

بدین ترتیب می توان گفتن که هر یک از صاحبان تبلت در مقابل صاحبان گوشی های هوشمند و رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ مشتریان بالقوه بهتری برای فروشندگان آنلاین به شمار می آیند.

ادوبی گزارش خود را بر اساس بررسی آماری 16.2 میلیارد بازدید از 150 سایت اینترنتی خرده فروشی در سال 2011 تهیه نموده است.

این گزارش حاکی از آن است که کاربران تبلت ها بطور متوسط در هر خرید آنلاین خود 123 دلار پرداخت نموده اند که این رقم 54 درصد بیش از رقم متوسط هر پرداخت آنلاین کاربران گوشی های هوشمند (80 دلار) و 21 درصد بیش از رقم متوسط هر پرداخت آنلاین کاربران رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ (102 دلار) است (تصویر پائین - سمت راست.)

Financial Impact of Tablet Visitors

از سوی دیگر 2.3 درصد بازدیدکنندگان سایت های خرده فروشی که با استفاده از تبلت به این سایت ها مراجعه نموده بودند خرید انجام داده اند (Conversion Rate = 2.3%) در حالی که تنها 0.6 درصد از بازدیدکنندگانی که با استفاده از گوشی هوشمند به این سایت ها مراجعه کرده اند سفارش خریدی را ثبت نموده اند (Conversion Rate = 0.6%). این رقم در مورد بازدیدکنندگان از طریق رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ 2.5 درصد است (Conversion Rate = 0.6%) که کمی بیش از رقم مربوط به بازدیدکنندگان از طریق تبلت است (تصویر بالا - سمت چپ.)

Adobe digital marketing insights - Jan 2012

ادوبی با اشاره به متوسط ارزش اقتصادی بالاتر هر کاربر تبلت برای خرده فروشی های آنلاین دو دلیل عمده را عامل این امر دانسته است:

نخست آنکه کاربران تبلت ها بطور متوسط نسبت به کاربران گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و رایانه های دسکتاپ افراد متمول تری هستند. بر اساس مطالعه انجام شده در ماه ژوئن 2011 توسط اتحادیه ناشران آنلاین (OPA) دوازده درصد کاربران اینترنت در آمریکا صاحب تبلت هستند. همچنین بیشترین تعداد کاربران تبلت ها مردان 18 تا 34 ساله اند و 29 درصد این افراد درآمد سالانه ای بالغ بر 75 هزار دلار دارند.

دلیل دوم این است که محیطی که کاربران تبلت در آن به خرید آنلاین اقدام می کنند محیط مناسبتر و همراه با تنش کمتری بوده و تجربه کاربری تبلت برای خرید آنلاین نیز مناسب تر از تجربه کاربری گوشی های هوشمند، رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ ها است. آمار بدست آمده توسط ادوبی حاکی از آن است که 34 درصد صاحبان تبلت ها تعطیلات آخر هفته را برای خرید آنلاین خود انتخاب می کنند و این رقم برای صاحبان گوشی های هوشمند 27 درصد و برای صاحبان رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ ها 24 درصد است. مطالعه دیگری نیز نشان داده که 58 درصد استفاده از تبلت ها در خانه صورت می گیرد و 52 درصد صاحبان تبلت ترجیح می دهند که خرید آنلاین خود را توسط تبلت خود انجام دهند، در حالی که 40 درصد این افراد رایانه دسکتاپ یا لپ تاپ خود را برای خرید آنلاین ارجح می دانند.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که هرچند میزان بازدیدهای صورت گرفته از طریق تبلت ها و گوشی های هوشمند در مقابل بازدیدهای صورت گرفته از طریق رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ ها بسیار کم است اما این ارقام شیبی صعودی را طی می کنند به گونه ای که بازدید از طریق تبلت ها و گوشی های هوشمند از ماه ژانویه سال 2011 تا ماه دسامبر 2011 به ترتیب 4 و 2 برابر شده است (تصویر پائین.)

Percent Of Visits By Device

در نهایت می توان چنین نتیجه گرفت که صاحبان فروشگاه های آنلاین باید حساب ویژه ای بر روی کاربران تبلت ها باز نموده و بیش از پیش سایت های خود را برای این کاربران بهینه نمایند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 15:3 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

بسیاری از افراد تجربه عکس برداری و فیلمبرداری با موبایل در شرایط نوری نامناسب را داشته اند و از این که تصاویر و فیلم های تهیه شده توسط آنها از کیفیت پائینی برخوردار بوده دلخور شده اند. در شرایط نور کم معمولاً نویزهای زیادی در تصویر وجود خواهد داشت و وضوح تصویر کاهش می یابد. در شرایط نور زیاد نیز ممکن است بسیاری از جزئیات و سایه روشن ها در تصویر محو گردد.

با افزایش روز افزون اهمیت تصویر برداری از طریق گوشی های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی مجهز به دوربین، کمپانی های گوناگون به دنبال یافتن راه حلی برای مشکلات تصویربرداری از طریق این وسایل هستند. در همین راستا کمپانی سونی در روز 23 ژانویه 2012 (3 بهمن 1390) خبر از توسعه حسگرهای تصویری CMOS جدید داد که برای استفاده در گوشی های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی طراحی شده اند.

دو مدل از حسگرهای تصویری یاد شده با مجهز بودن به کدینگ RGBW سونی قادرند حتی در شرایطی با نور کم تصاویری با کیفیت بالا و نویز کم را ثبت کنند. این حسگرها همچنین به عملیات "HDR Movie" (فیلمبرداری با دامنه دینامیک بالا) مجهزند که هنگام تصویربرداری در شرایط نور شدید رنگ های درخشان و واضحی را تولید می کند.

سونی همچنین حسگری با قابلیت داخلی پردازش سیگنال را توسعه داده که نیازی به استفاده از تجهیزات خارجی دیگر که معمولاً برای این پردازش ها بکار می رود ندارد.

بنا به اظهارات سونی این کمپانی توانسته مجموعه ای از فناوری های حسگرهای تصویری CMOS را توسعه دهد که امکان ساخت حسگرهایی با اندازه هایی کوچکتر و کیفیت و کارآیی بالاتری را فراهم می آورند. سه حسگر تصویری جدید سونی نخستین حسگرهایی هستند که از این فناوری های جدید استفاده می کنند.

کدینگ RGBW سونی برای تصویربرداری با وضوح بالا در شرایط نور کم و شب

در کدینگ RGBW با اضافه شدن مؤلفه W (سفید) به سه مؤلفه RGB (قرمز، سبز و آبی) امکان ثبت تصاویر با نویز کم در تاریکی و شب فراهم می گردد. هرچند اضافه نمودن مؤلفه سفید حساسیت را افزایش می دهد اما معمولاً مشکل کاهش کیفیت تصویر را به دنبال دارد و سونی توانسته با فناوری های بکار گرفته شده در دستگاه های خود و با استفاده از پردازش سیگنال، بدون کاستن از کیفیت تصویر به حساسیت تصویری بالا دست یابد.

RGB vs RGBW Coding

تصاویر بالا: کدینگ RGBW (سمت راست) در مقابل کدینگ متداول RGB (سمت چپ)

البته امکان تولید سیگنال های خروجی RGB متداول نیز در مدل های جدید ارائه شده توسط سونی فراهم شده است.

قابلیت "HDR Movie" (فیلمبرداری با دامنه دینامیک بالا) با امکان تولید رنگ های درخشان و واضح در شرایط نور شدید

معمولاً وقتی تصویربرداری در شرایطی رخ می دهد که سطوح روشنایی کاملاً متفاوتی در کادر تصویر وجود دارد (به عنوان مثال هنگام تصویر برداری در روز از داخل خانه در مقابل پنجره ای به بیرون) ممکن است سایه روشن های بخش تاریک تصویر همگی تیره شده و بخش های کاملاً روشن تصویر نیز محو گردد. این امر به دلیل ترکیب سطح روشنایی پائین و سطح روشنایی بالا -- که هر یک نیازمند تنظیمات بهینه متفاوتی برای نوردهی هستند -- رخ می دهد.

اما عملیات "HDR Movie" ارائه شده توسط سونی از دو مجموعه تنظیمات متفاوت برای یک تصویر استفاده کرده و پردازش سیگنال مناسب را برای هر یک از اطلاعات تصویری ثبت شده تحت تنظیمات بهینه یاد شده به کار می برد. نتیجه، تولید تصویری با دامنه دینامیک بالا خواهد بود که جزئیات و سایه روشن های پس زمینه و سوژه با رنگ هایی درخشان در آن به خوبی مشاهده می شود.

Normal Movie vs HDR Movie

تصاویر بالا: یک فریم از فیلمبرداری HDR Movie (پائین) در مقابل فیلمبرداری متداول (بالا)

محصولاتی که سونی قصد عرضه آنها را دارد

سونی در نظر دارد با استفاده از فناوری های یاد شده سه حسگر جدید را به بازار عرضه نماید:

  • حسگر تصویری نوع 1/4 با رزولوشن مؤثر 8.0 مگا پیکسل که به قابلیت پردازش سیگنال مجهز بوده اما فاقد کدینگ RGBW و عملیات "HDR Movie" است. سونی در نظر دارد نمونه هایی از این حسگر را در ماه مارس 2012 (اواسط اسفند 1390 به بعد) به بازار عرضه کند.
  • حسگر تصویری نوع 1/3.06 با رزولوشن مؤثر 13.0 مگا پیکسل که به کدینگ RGBW و عملیات "HDR Movie" مجهز است. سونی در نظر دارد نمونه هایی از این حسگر را در ماه ژوئن (اواسط خرداد 1391 به بعد) به بازار عرضه کند.
  • حسگر تصویری نوع 1/4 با رزولوشن مؤثر 8.0 مگا پیکسل که به کدینگ RGBW و عملیات "HDR Movie" مجهز است. سونی در نظر دارد نمونه هایی از این حسگر را در ماه آگوست (اواسط مرداد 1391 به بعد) به بازار عرضه کند.

با توجه به آنکه گوشی آیفون 4S اپل به حسگری 8 مگاپیکسلی از سونی مجهز است برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که حسگرهای جدید سونی ممکن است در گوشی iPhone 5 اپل به کار گرفته شود.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:52 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 ه دنبال اعلام کمپانی اچ پی مبنی بر توقف تولید تبلت ها و گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل webOS این کمپانی ، شوک دیگری نیز به خریداران قبلی تبلت های تاچ پد اچ پی وارد شد: حراج تبلت های 16 گیگابایتی و 32 گیگابایتی تاچ پد به قیمت 99 و 149 دلار.

کمپانی اچ پی در روز شنبه 20 آگوست 2011 (29 مرداد 1390) با اعلام 300 دلار تخفیف (علاوه بر تخفیف 100 دلاری که چندی پیش برای تبلت های خود در نظر گرفته بود) تبلت تاچ پد 16 گیگابایتی خود را به قیمت 99 دلار و تبلت تاچ پد 32 گیگابایتی خود را به قیمت 149 دلار در معرض فروش قرار داد. برخی از فروشندگان نظیر فروشگاه Best Buy در کانادا و فروشگاه Future Shop این قیمت های جدید را در فهرست فروش خود درج نمودند.

HP TouchPad Sales

 

با این اعلام عبارت "hp tablet" برای مدتی به داغ ترین واژه مورد جستجو در Google Trends بدل شد و بسیاری از افراد توانستند یکی از این تبلت ها را با قیمتی فوق العاده مناسب خریداری نمایند. در حال حاضر برخی از فروشگاه های عرضه کننده این تبلت ها فروش خود را متوقف کرده اند که ظاهراً به دلیل فروش تمامی موجودی انبارهای آنان است.

HP Tablet Google Trends

تصویر بالا: "hp tablet" عبارت داغ در جستجوهای گوگل

هرچند خرید تبلت تاچ پد اچ پی به دلیل مجهز بودن آن به سیستم عامل webOS که برنامه های بسیار کمی برای آن عرضه شده و دیگر از طرف کمپانی اچ پی پشتیبانی نخواهد شد نمی تواند جای خرید آی پد یا تبلتی مجهز به اندروید را بگیرد، اما به دلیل قیمت استثنایی کنونی این تبلت و بدلیل آنکه کارهایی نظیر مرور وب، بازبینی ایمیل ها، استفاده از بازی ها و برنامه های موجود و ... را می توان به خوبی توسط آن به انجام رساند شاید این خرید خریدی بسیار مناسب باشد.

ضمناً برخی کارشناسان احتمال داده اند که ممکن است هکرها در آینده بتوانند سیستم عامل اندروید را بر روی این تبلت راه اندازی نمایند و اگر چنین امری رخ دهد خریداران توانسته اند خریدی بسیار موفقیت آمیز را به انجام رسانند.

HP TouchPad

تصویر بالا: تبلت TouchPad اچ پی مبتنی بر سیستم عامل webOS



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 11 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:45 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 نزدیک به 21 ماه پیش کمپانی هیلورد پاکارد (HP) خبر از خرید کمپانی پالم به مبلغ 1.2 میلیارد داد  و به دنبال این خرید سیستم عامل وب او اس (webOS) پالم و گوشی های هوشمند این کمپانی در دستان قدرتمند اچ پی قرار گرفت.

با این خرید اچ پی تصمیم گرفت که سیستم عامل اندروید گوگل را به نفع سیستم عامل وب او اس خود کنار گذارد () اما این شرکت نتوانست موفقیتی در کسب و کار گوشی های هوشمند کسب کند و نزدیک به 6 ماه پیش اعلام نمود که تولید گوشی های هوشمند و تبلت های مبتنی بر وب او اس را متوقف می سازد ().

به دنبال این تصمیم اچ پی دست به حراج آتشین تبلت های تاچ پد خود با مبلغی بسیار نازل زد () و بدین ترتیب برخی گمانه زنی ها حاکی از نابودی کامل وب او اس بود اما اچ پی ماه گذشته اعلام نمود که سیستم عامل وب او اس خود را به جامعه اوپن سورس اهدا خواهد کرد و از قصد خود برای فعالیت در توسعه و پشتیبانی از این پروژه متن باز و سرمایه گذاری خبر داد ().

HP TouchPad

تصویر بالا: تبلت TouchPad اچ پی مبتنی بر سیستم عامل webOS

حال این کمپانی در خبری که در روز 25 ژانویه 2012 (5 بهمن 1390) منتشر نمود اعلام نموده که نسخه 1.0 وب او اس متن باز (با نام 1.0 Open webOS) را در سپتامبر 2012 (اواسط شهریور 1391 به بعد) عرضه خواهد کرد.

اچ پی همچنین اعلام داشته که نسخه 2.0 ابزارهای توسعه Enyo خود را منتشر می نماید. Enyo در اصل یک فریم ورک جاوا اسکریپت شیء گرا است که امکان نوشتن یک برنامه واحد و اجرای آن بر روی مرورگر کامپیوترهای دسکتاپ و گوشی های موبایل مختلف را برای برنامه نویسان میسر می سازد (برای اطلاعات بیشتر در مورد Enyo به اینجا و اینجا مراجعه نمائید.) برنامه های ساخته شده توسط Enyo می توانند بر روی بسترهای webOS اچ پی، iOS اپل، اندروید گوگل و نیز مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و ... اجرا گردند. کدهای اصلی Enyo نیز توسط اچ پی عرضه شده و جامعه اپن سورس به خوبی می توانند از آن بهره گیرند.

Enyo

بدین ترتیب اچ پی با متن باز نمودن سیستم عامل وب او اس خود دست توسعه دهندگان برنامه ها و سازندگان سخت افزار را برای ساخت برنامه ها وسخت افزارهای جدید مبتنی بر سیستم عامل وب او اس باز می گذارد و امیدوار است روحی تازه در کالبدی که عده ای آن را در شرف مرگ می دانستند بدمد.

هرچند وب او اس راه بسیار دشواری را در کنار سیستم عامل متن باز قدرتمندی نظیر اندروید و سیستم عامل های بسته ای نظیر iOS و ویندوز فون در پیش دارد، اما ساختار وب او اس و مبتنی بودن آن بر فناوری های استاندارد وب، در کنار قدرت جامعه اوپن سورس و سرمایه اچ پی می تواند امید به ترقی این سیستم عامل را نزد طرفدارانش زنده نگاه دارد.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:39 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

  شرکت Tag Heuer تلفن همراهی با الهام گرفتن از مسابقات فرمول وان و گران توریسمو عرضه کرده است.

به گزارش فارنت، اگرچه ساعت‌های  Tag Heuerبهترین انتخاب برای ساعت‌های لوکس شناخته شده است  ولی این شرکت نگاه خود را به سوی بازار پرسود تلفن همراه نیز چرخانده است.


این شرکت با الهام گرفتن از مسابقات فرمول وان و گرن توریسمو یک تلفن همراه هوشمند با نام تجاریRacer  و با ترکیبی از فیبر کربن، تیتانیوم و پلاستیک ضدضربه و ضدشوک روانه بازار کرده است.

ابن تلفن همراه دارای آخرین نسخه سیستم عامل اندروید به همراه یک رابط کاربری ۳ بعدی سفارشی مخصوص این شرکت است.

تلفن همراه  Racer از ماه جولای و با قیمت ۳۷۰۰ دلار در اختیار علاقمندان فرمول‌وان که البته دارای جیب‌های پرپولی هم هستند، قرار خواهد گرفت.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:38 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

  مدتی است که شایعه تولید آی‌پد مینی از سوی اپل به گوش می‌رسد و حتی ما خبرهای جالب‌تری در مورد تبلت ۷ اینچی نیز پیش‌تر شنیده بودیم.

بنابر گزارش فارنت، حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت سامسونگ تامین‌کننده صفحه نمایش رتینا برای سومین نسل تبلت اپل است و اپل همچنین به‌زودی سفارش ساخت صفحات نمایشی ۷.۸۵ اینچی را به شرکت سامسونگ کره ارائه خواهد داد.


 

 


 


اپل در نسل جدید تبلت خود یعنی ipad New تاکید فراوانی بر کیفیت صفحه نمایش خود داشت و آن‌گونه که بلومبرگ گزارش کرده است با بررسی نتایج کیفی بر روی سه صفحه نمایش ارائه شده توسط سه شرکت شارپ، ال‌جی و سامسونگ نهایتا سامسونگ را تنها تامین‌کننده کیفی و مناسب برای عرضه صفحه نمایش آی‌پد نسل جدید خود دیده است.

شرکت سامسونگ تولیدکننده تراشه منحصر به فرد اپل یعنی A5 است و انتظار می‌رود که تراشه A5X را هم تولید کرده باشد که البته برای تائید آن باید مدت بیشتری صبر کرد و خوب اپل و سامسونگ علاوه بر همکاری‌های سخت‌افزاری با هم درگیر یک نزاع حقوقی در دادگاه‌ها با یکدیگر هم هستند.

در اوایل این ماه بود که یک سند از شرکت سامسونگ به بیرون درز کرد که اپل ممکن است آی‌پد مینی را در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی معرفی کند.

آی‌پد مینی اپل در رقابت مستقیم با کیندل‌فایر آمازون عرضه خواهد شد و همچنین یک چالش جدید برای شرکت‌هایی که تولید مینی‌تبلت را برای درآمدزایی بیشتر در دستور کار خود قرار داده بودند ایجاد خواهد کرد.

شرکت اپل هفته گذشته سومین نسل تبلت خود را معرفی کرد  که از روز جمعه در دسترس کاربران خواهد بود.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:33 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 

  وقتی یک قطره آب روی یک برگ نیلوفر آبی می‌افتد چه می‌شود؟ این یک سوال فلسفی نیست، بلکه پدیده‌ای طبیعی است که دانشمندان آن را مطالعه کرده و صدها سال سعی می‌کردند آن را به عنوان یک پدیده منطقی و عقلانی معرفی کنند.

قطره آب می‌افتد، می‌جهد و بدون بر جای گذاشتن هیچ اثری از خود می‌غلتد، برگ را تمیز می‌کند و جذب نمی‌شود.

اکنون دانشمندان در مرکز تحقیقات نوکیا در کمبریج بر این باورند که ممکن است بتوانند چنین تأثیری را در گوشی موبایل با استفاده از فناوری نانو تکرار کنند.

 
کریس باوِر، دانشمند ارشد در مرکز تحقیقاتی نوکیا در شهر کمبریج  این طور خلاصه می‌کند که: « درست مثل خیلی از دانشمندان، ما هم در حال تلاشیم تا چیزی که طبیعت هزاران سال بی‌عیب و نقص در حال انجام آن بوده را کپی کنیم.»

برای رسیدن به خصوصیت ضدآب و ضدلک بودن در یک برگ نیلوفر آبی، تیم مرکز تحقیقاتی نوکیا در مراحل نهاییِ طراحی یک پوشش فوق آب‌گریز (سوپرهیدروفوبیک) است که در سطوح خارجی گوشی به کار می‌رود. 

اگر از ماهیتابه نچسب تفلون استفاده کرده باشید، با پوشش آب‌گریز معمولی آشنایی دارید- اما به پوشش فوق آب‌گریز یک ساختار نانو نیز افزوده شده تا لایه‌ای از هوا را را روی سطح گوشی به دام انداخته تا قطرات آب به آن نرسند.
 


کریس باوِر دو کاشی پیچ و خم‌دار ساخت نوکیا را تولید کرده تا تفاوت را نشان دهد. ابتدا او قطره آب را روی سطحی که هیچ پوششی ندارد می‌اندازد و می‌گوید: «آب به این شکل پخش می‌شود و سطح را می‌پوشاند.»

پس از آن باوِر قطره آبی را روی مارپیچی که پوشش هیدروفوبیک معمولی دارد می‌اندازد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، آب به همان شکل خود باقی می‌ماند و دوباره به بالا می‌جهد و مولکول‌های آن محکم به هم چسبیده و سپس روی سطح سُر می‌خورد.

باور این گونه توضیح می‌دهد که: «پوشش هیدروفوبیک یا آب‌گریز مانند تفلون سطح کم‌انرژی و زوایه تماسی به اندازه 120 درجه دارد که باعث می‌شود آب قطراتی مجزا و جدا از هم روی سطح تشکیل دهد.»

وی در ادامه توضیحات خود گفت که در پوشش فوق آب‌گریز زاویه تماسی که قطره آب می‌تواند نزدیک شود 180 درجه است و مایع قطراتی جدا از هم را شکل می‌دهند که دقیقا از سطح می‌جهند.
«تفاوت در پوشش نانویی است که هوا را در محیط به تله می‌اندازد و در واقع مایع هرگز با سطح تماس پیدا نمی‌کند.»

 
ساخت پوشش نانو به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. «پوشش‌های نانوی بسیار نازکی وجود دارند که در اصل تنها لایه‌ای از مولکول‌ها روی سطح قرار می‌دهد یا پوشش‌های مرسوم دیگری که پلیمرهای فلور یا سیلیکون هستند و می‌توانند تا چندین میکرومتر ضخامت داشته باشند.»

تیم مرکز تحقیقاتی نوکیا در کمبریج نمونه‌ای از این پوشش را روی گوشی نوکیا Lumia 710 ارائه کردند. این گوشی در آزمایشگاه آنها به یک پوشش فوق آب‌گریز یا سوپر هیدروفوبیک مجهز شد.

قطرات آب روی پوشش فوق آب‌گریز Lumia 710 افتادند، جهیدند و غلتیدند- سپس روی یک لایه نازک گرافینِ زیرین که به همراه پوشش سوپرهیدروفوبیک به کار رفته می‌افتند.  

در این مورد لایه گرافین مانند یک حسگر عمل می‌کند که قطرات آب را تشخیص می‌دهد و یک دوربین پرسرعت را برای ثبت فیلم حرکات آهسته فعال می‌کند. بنابراین شما می‌توانید پرش قطرات آب از سطح فوق آب‌گریز را ببینید.
 
باوِر این طور تخمین می‌زند که گرافین به احتمال زیاد تأثیر بسزایی در گوشی‌های موبایل خواهد داشت:
«گرافین سطحی است که از نهایت کیفیت برخوردار است؛ حجمی ندارد؛ بنابراین بسیار حساس است. قوی‌ترین و سخت‌ترین ماده‌ای است که تاکنون شناخته شده و عملکرد الکتریکی آن 100 برابر بهتر از سیلیکون است.»

گرافین هم اکنون در پوشش‌های آنتی-استاتیک یا ضدساکن به کار می‌رود و طبق گفته باوِر احتمال دارد به عنوان جایگزین مستقیم برای ماده نیمه‌رسانا و فرانمای" ایندیوم‌تین اکسید" در صفحه‌نمایش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
پس این پوشش فوق آب‌گریز دقیقا چه کاری می‌تواند در تلفن همراه انجام دهد؟

باوِر تضمین نمی‌‍‌‌کند که شما می‌توانید گوشی خود را برای غواصی به اعماق دریا ببرید و سالم بیرون آورید. سوراخ‌ها و خط‌های گوشی موبایل نمی‌توانند ضمانت کنند که گوشی شما کاملا ضد آب باشد.

اما پوشش فوق آب‌گریز باعث می‌شود که وقتی گوشی شما در یک پیاله آب یا یک فنجان قهوه بیا‌فتد سالم بماند و صدمه نبیند.

«این پوشش خاصیت‌های ضدآب، ضدخش و ضدبازتاب گوشی را بهتر می‌کند.»

 
اگر چه این فناوری هم اکنون برای استفاده به عنوان پوشش داخلی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما باوِر می‌گوید ایجاد پوششی که به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند به عنوان پوشش خارجی به کار رود سخت‌تر است:

«چالش بزرگ این است که ساختار نانو باید به قدری قدرتمند باشد که بتواند در استفاده روزمره دوام بیاورد. شما می‌توانستید هم اکنون نیز پوشش فوق آب‌گریز را درون یک گوشی قرار دهید، زیرا کسی نمی‌تواند به آن آسیبی وارد کند؛ اما در آن صورت، وقتی گوشی در جیب شماست از ضربات خارجی ایمن نخواهد ماند. قرار دادن این پوشش برای سطح بیرونی بسیار بادوام‌تر است. به احتمال زیاد شما هم می‌خواهید آن را در سطح بیرونی داشته باشید، زیرا دقیقا جایی است که شما بازتاب تمیز نگه داشتن گوشی خود را خواهید دید.»

باوِر گفت: «تیم مرکز تحقیقاتی نوکیا در کمبریج به مرحله تکمیل یک پوشش خارجی قوی از جنس فوق آب‌گریز بسیار نزدیک شده‌اند.»

فوق آب‌گریزی (سوپر هیدروفوبیا) فقط یکی از شکل‌های جدید ساخت گوشی است. در NRC کمبریج، تیم در حال استفاده از فناوری نانو برای ساخت تلفن‌های همراهی است که نه تنها بعد از غوطه‌ور شدن در آب صدمه نبینند بلکه بتوانند کشیده شوند، تا شوند و انعطاف داشته باشند.

باوِر می‌گوید: «ما در حال تولید نوع جدیدی از تعامل و ایجاد یک زبان حسی کاملا جدید برای استفاده از تلفن همراه هستیم.»

با وجود این، باوِر افزود که طبیعت هیشه پیروز است. هیچ کس تاکنون نتوانسته یک پوشش فوق‌ آب‎‌گریز تولید کنند که درست مثل یک برگ نیلوفرآبی بتواند خودش را ترمیم کند. این چالشی است که ما پیش رو داریم.

 



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, ] [ 13:16 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 

 

در عکاسی معمولاً رسم بر این است که ابتدا عکس می گیرید و پس از آن ویرایش های لازم را بر روی آن اعمال کرده و جلوه های  تصویری را به آن اضافه می کنید. اما کمپانی نوکیا برنامه ای را برای استفاده بر روی گوشی های لومیا 710، لومیا 800 و گوشی لومیا 900 -- که به زودی به بازار عرضه خواهد شد -- ارائه داده که می تواند جلوه های ویژه را حتی پیش از آنکه عکس گرفته شود به آن اضافه کند.

این برنامه که کریتیو استودیو (Creative Studio) نام دارد (احتمالاً نوکیا از روی عمد اسمی مشابه با مجموعه Creative Suite ادوبی برای این برنامه انتخاب کرده) در حقیقت این امکان را به کاربر می دهد که با انتخاب گزینه ای با نام استایل های زنده (Live Styles)  و با نگاه کردن از طریق صفحه نمایش گوشی خود به سوژه، پیش از گرفتن عکس، تصویر سوژه را در حالی که جلوه ویژه تصویری انتخاب شده بر روی آن اعمال شود مشاهده نماید. پس از گرفتن عکس نیز این جلوه تصویری به صورت خودکار بر روی آن اعمال می گردد.

 استایل های زنده موجود در برنامه کریتیو استودیو عبارتند از:

  • Sketch
  • Dreamy
  • Night Vision
  • Cartoon
  • Colour
  • Silkscreen

Nokia Creative Studio Sketch Live Style

تصویر بالا: اعمال استایل زنده Sketch بر روی تصویر دریافتی دوربین

علاوه بر این کاربر می تواند هر تصویری را که پیش از این در گالری تصاویر گوشی خود ذخیره کرده انتخاب نموده و جلوه های ویژه تصویری را به آن اضافه نماید. این جلوه های تصویری اضافه عبارتند از:

  • Freaky
  • Back to '76
  • Summer evening
  • Flawless skin
  • Auto enhance
  • Watercolor

Nokia Creative Studio Effects

تصویر بالا: جلوه های ویژه تصویری برنامه کریتیو استودیو نوکیا

در برخی از استایل های زنده و افکت های تصویری امکان تنظیم پارامترهای مربوطه نیز برای کاربر فراهم شده است.

برنامه کریتیو استودیو امکان مشاهده همزمان تصویر، پیش از اعمال جلوه تصویری و پس از اعمال آن را به صورت همزمان فراهم می آورد و کاربر می تواند با جابجا نمودن لغزنده عمودی (خط آبی رنگ در تصویر زیر) ناحیه اعمال پیش نمایش جلوه تصویری را تنظیم نماید.

Nokia Creative Studio Effects

تصویر بالا: جلوه های ویژه تصویری در برنامه کریتیو استودیو و پیش نمایش آنها

یکی دیگر از قابلیت های برنامه کریتیو استودیو که می تواند لحظات مفرحی را برای شما و دوستانتان فراهم آورد جلوه های تصویری Face Warp است که با کمک آن می توانید چهره دوستان خود را به صورت خنده داری با بزرگ کردن بینی، بزرگ کردن چانه، کشیدن دهان، پیچاندن چهره و مواردی از این دست تغییر دهید. امکان اعمال این تغییرات نیز به صورت زنده بر روی تصاویر دریافتی دوربین وجود دارد. گزینه های موجود در این برنامه برای تغییر دادن چهره عبارتند از:

  • Mega mouth
  • Super chin
  • Pinnocchio
  • Dweeb
  • Alien
  • Twister

Nokia Creative Studio Face Wraps and Live Styles

تصویر بالا: گزینه های تغییر چهره و استایل های زنده در برنامه کریتیو استودیو

امکان ویرایش های متداول تصویری -- نظیر برش دادن و تغییر کنتراست -- نیز از طریق گزینه های صفحه Adjustments وجود دارد.

Nokia Creative Studio Adjustments

دیگر قابلیت ویژه برنامه کریتیو استودیو امکان ساخت تصاویر پانوراما است. با استفاده از گزینه Panorama پس از گرفتن یک عکس می توانید دوربین را بچرخانید و برنامه به صورت خودکار فرمان گرفتن عکس های بعدی را حین چرخش دوربین صادر می کند و در نهایت پس از خاتمه کار تصاویر را به یکدیگر می چسباند تا یک تصویر پانوراما با زاویه بزرگ به سادگی تهیه شود. در انتها کاربر می تواند پانورامای تهیه شده را ذخیره نموده، ویرایش کرده و یا آنرا از طریق فیس بوک، توئیتر یا فلیکر به اشتراک گذارد.

Nokia Creative Studio Panorama

تصویر بالا: یک تصویر پانوراما تهیه شده با کمک برنامه کریتیو استودیو

برنامه کریتیو استودیو را می توانید برای گوشی های لومیا 710، لومیا 800 و لومیا 900 نوکیا به رایگان از بازار ویندوز فون (Windows Phone Marketplace) دریافت نمائید.

با اسکن نمودن کد QR زیر نیز از طریق گوشی لومیا خود می توانید این برنامه را بر روی گوشیتان نصب نمائید (برای این کار کلید Search و سپس کلید "چشم" ["eye"] را انتخاب نمائید.)

Nokia Creative Studio QR Code

 



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 6 فروردين 1391برچسب:, ] [ 13:7 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 ارزش هرسهم شرکت اپل پنجشنبه 25 اسفند در آستانه عرضه سومین نسل از آی پد به بازار، به بالاترین حد خود یعنی 600 دلار رسید.
 
در سال جاری ارزش سهام اپل  46 درصد افزایش داشته است.

دیوید تاراسنکو اولین صاحب تبلت  جدید اپل یا همان آی‌پد جدید می‌گوید: "هیجان زیبایی است، اولین نفر بودن در جهان! برایم شگفت انگیز است، هر روز نمی‌توان این را گفت."

آی پد جدید جمعه 26 اسفند در آمریکا، کانادا، آلمان، ژاپن و هفت کشور دیگر به بازار عرضه می‌شود و بهای مدل‌های مختلف آن بین 499 تا 829 دلار است. ارزش مجموعه سهام شرکت اپل اکنون بالغ بر نیم تریلیون دلار است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 5 فروردين 1391برچسب:, ] [ 20:19 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

سیستم عامل آندروید در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته سهم قابل توجهی از بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند. اما این سیستم عامل به دلیل متن باز بودن، در طول این سال‌ها دچار تغییرات بسیاری شده و این موضع باعث ایجاد ناپیوستگی و گسستگی در سیستم عامل، پلتفرم و فروشگاه های برنامه های آندروید و نهایتاً کاهش تمایل توسعه دهندگان به این سیستم عامل شده است.

طی تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه IDC و کمپانی Appcelerator نشان داده شده که به دلیل این ناپیوستگی های بستر آندروید -- که به مرور زمان بیشتر نیز می‌شود -- تمایل توسعه دهندگان به تولید نرم افزار برای این بستر کاهش یافته است و نمودار رو به رشد این سیستم عامل در جذب توسعه دهندگان، در ماه های گذشته رو به کاهش نهاده و به کمترین میزان خود طی دو سال اخیر رسیده است.

Appcelerator History

این تحقیق که روی 2,173 عضو از جامعه توسعه دهندگان 280,000 نفری استفاده کننده از پلتفرم توسعه برنامه های Appcelerator انجام شده، اولویت‌های توسعه دهندگان در انتخاب پلتفرم و تولید نرم افزار را مورد ارزیابی قرار داده که کاهش تمایل توسعه دهندگان به تولید نرم افزار برای اکثر پلتفرم‌ها موبایل به غیر از ویندوز فون را نشان می‌دهد.

طبق نظر Mike King -- یکی از محققین این بررسی -- اصلی ترین دلیل این کاهش تمایل نسبت به تولید نرم افزار برای آندروید، مربوط به گسستگی و ناپیوستگی ابزار های تحت این سیستم عامل است. همان طور که می‌دانید سیستم عامل‌های دیگر از جمله iOS و ویندوز فون بر روی تعداد و انواع محدودی از سخت افزار عرضه می‌شوند در حالی که آندروید، به دلیل متن باز بودن، قابلیت اجرا روی تعداد بسیار زیادی از انواع تبلت ها و گوشی‌های هوشمند را دارا است و همین گستردگی بیش از حد در سخت افزار، باعث سخت شدن و طولانی شدن پروسه توسعه نرم افزار برای این سیستم عامل می‌شود.

همچنین ارائه بروز رسانی نیز باعث ایجاد مشکل در تولید نرم افزار می‌شود، چرا که توسعه دهندگان مجبورند برای نسخه های مختلف این سیستم عامل برنامه خود را بهینه سازی کرده که این موضوع باعث زمانبر شدن تولید نرم افزار و در نتیجه کاهش تمایل توسعه دهندگان می‌شود.

البته جدای از موضوعات مربوط به ناپیوستگی و ناهماهنگی این سیستم عامل، درآمد حاصل از فروشگاه آندروید نیز کمتر از فروشگاه های دیگر به خصوص App Store است و به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان ترجیح می‌دهند تنها برای سیستم عامل iOS نرم افزار تولید کنند.

Appcelerator Distribution

متأسفانه طبق اطلاعات این تحقیق، روند کاهش توسعه نرم افزار برای آندروید در آینده نیز ادامه خواهد داشت و به خصوص با وجود رقیبانی چون ویندوز فون--که توانسته است در ماه های اخیر توجه توسعه دهندگان بیشتری را به خود جلب کند-- کار برای این سیستم عامل در آینده سخت‌تر نیز می‌شود. البته با وجود این مشکلات، هنوز آندروید پس از iOS در بالای نمودار محبوبیت پلتفرم ها قرار دارد و با داشتن امتیازی برابر با 79 همچنان فاصله خود را از ویندوز فون و ویندوز 8 با امتیاز 40 و37 حفظ کرده است.

شاید روزی آندروید آنقدر تکه تکه و نا پیوسته خواهد شد، که برای انجام چنین تحقیقی می‌بایستی تک تک نسخه های آن را مورد ارزیابی قرار داده و بررسی نمود. البته این امکان وجود دارد که در نسخه های آتی این سیستم عامل مشکل بروزرسانی گوشی‌های هوشمند تا حدودی رفع شود، اما به گفته کارشناسان همچنان مشکل درامد زایی و گسستگی این سیستم عامل در جای خود باقی خواهد ماند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 4 فروردين 1391برچسب:, ] [ 12:59 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

  مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics بر اساس نتایج حاصل از بررسی جدید خود اعلام کرد، بیشتر کاربرانی که قصد خرید گوشی هوشمند جدیدی را دارند ترجیح می‌دهند یک گوشی هوشمند با نمایشگر لمسی بزرگ را برای خود خریداری کنند.

به گزارش ایستنا، محققان برای کسب این نتایج با کاربران آمریکایی و بریتانیایی گفت‌وگوهایی را انجام دادند و در نهایت متوجه شدند اندازه قابل قبول نمایشگر که هر یک از کاربران ترجیح می‌دهند گوشی هوشمند جدید خود را با آن خریداری کنند بین 4 تا 4.5 اینچ است که البته باید توجه داشت که تمامی این کاربران به میزان ضخامت گوشی نیز توجه دارند و تمامی آن‌ها گوشی‌های باریک‌تر را بیشتر برای خود مناسب می‌دانند.

طبق آمار موجود، 90 درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند توضیح دادند که برای خرید گوشی جدید ترجیح دادند محصولی را بزرگتر از آنچه که در اختیار داشته‌اند خریداری کنند.

این بررسی همچنین نشان داد گوشی‌هایی که خانم‌ها معمولا برای خود انتخاب می‌کنند کوچک‌تر از گوشی‌های آقایان است. در این میان علاقمندان به سیستم‌عامل اندروید بیشتر از علاقمندان به آیفون سراغ گوشی‌های بزرگتر می‌روند



برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, ] [ 12:57 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 مرورگر کروم در رایانه های شخصی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل سرعت و عملکرد بسیار عالی، میلیون ها نفر در سراسر جهان کروم را به عنوان مرورگر اصلی رایانه خود انتخاب کرده و هر روز با استفاده از آن به مرور اینترنت می پردازند. گوگل نیز که به دنبال بهبود مرورگر موجود در سیستم عامل آندروید است، تصمیم گرفته به دلیل استقبال کاربران، نسخه ای از این مرورگر را برای سیستم عامل آندروید نیز عرضه کند.

طبق اعلام وبلاگ رسمی مرورگر کروم، مرورگر کروم آندروید که هم اکنون در نسخه بتا عرضه شده، اکثر ویژگی های موجود در نسخه دسکتاپ آن، از جمله سرعت بسیار بالا و سادگی را به همراه خواهد داشت. همچنین امکان همگام سازی نیز در این مرورگر به خوبی گنجانده شده، به طوری که کاربران می توانند اطلاعات شخصی موجود در نسخه دسکتاپ مرورگر کروم را در تلفن همراه آندرویدی خود نیز به همراه داشته باشند.

گوگل همچنین در وبلاگ مرورگر کروم اعلام کرده که این مرورگر برای تلفن های هوشمند از نو طراحی شده و به همین دلیل، مرورگر کروم تجربه کاملاً متفاوتی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. سرعت این مرورگر نیز نسبت به مرورگر کنونی آندروید افزایش داشته و در هنگام جستجو در این مرورگر، نتایج جستجو در پس زمینه پردازش می شود تا زمان کمتری برای بارگذاری صفحات صرف شود. ، طبق اعلام رسمی شرکت ادوبی، این مرورگر از فایل های فلش است پشتیبانی نمی کند و این مسئله را می توان از معدود نقطه ضعف های مرورگر کروم اندروید دانست. ظاهرا این مرورگر مانند IE9 و Safari تنها از فایل های HTML5 پشتیبانی خواهد کرد.

Google Chrome for Android

تصویر بالا: استفاده از مرورگر کروم گوگل بر روی تبلت و گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید 4.0

گوگل همچنین رابط کاربری این مرورگر را تغییر داده و اکنون این مرورگر زیبا تر و ساده تر شده و پیمایش صفحات اینترنتی در آن با سرعت بیشتری صورت می گیرد. مشاهده تب‌ها نیز در این مرورگر کاملاً تغییر پیدا کرده، بدین شکل که اکنون کاربران می توانند با کشیدن دست از لبه سمت راست صفحه نمایش به چپ یا برعکس، بین تب‌ها جابجا شوند.

نحوه انتخاب لینک ها هم در این مرورگر کاملاً متفاوت است، بدین ترتیب که در هنگام انتخاب لینک موجود در صفحات، این مرورگر خود به خود روی نقطه مورد نظر زوم کرده تا کاربر بتواند لینک درست را انتخاب کند و به اشتباه بر روی لینک دیگری کلیک نکند. امنیت نیز در این مرورگر بهبود قابل توجهی داشته و با اضافه شدن امکان incognito mode (مد ناشناس) کاربران می توانند به صورت خصوصی در اینترنت جستجو کنند.

Google Chrome for Android

یکی دیگر از نقاط قوت مرورگر کروم اندروید، همگام سازی آن با نسخه دسکتاپ کروم است که باعث می شود کاربران بتوانند تمام بوک مارک ها و تب های موجود در نسخه دسکتاپ کروم را روی تلفن هوشمند یا تبلت آندرویدی خود نیز داشته باشند. همچنین در هنگام جستجو در موتور جستجوگر گوگل و یا تایپ نام صفحات اینترنتی، این مرورگر با توجه به اطلاعات موجود در نسخه دسکتاپ، پیشنهادهای دقیق تری را به کاربر عرضه می کند. 
این مرورگر هم اکنون در نسخه بتا تنها برای آندروید 4 (ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich) در دسترس است و علاقه‌مندان می توانند این مرورگر را از 
بازار آندروید (Android Market) به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایند



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:45 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 نزاع قانونی شرکت‌های سامسونگ و اپل بر سر حق اختراع‌های این دو کمپانی، مدت‌هاست که ادامه دارد اما ظاهراً نه تنها این جدال به هیچ وجه رابطه اقتصادی بین این دو غول تجاری را تحت تأثیر قرار نداده بلکه طبق اطلاعات منتشر شده از سوی یکی از تأمین کنندگان کره ای اپل، این شرکت قصد دارد ارزش قراردادهای خود با ساسمونگ را به 11 میلیارد دلار برساند.

یکی از مدیران سامسونگ -- که نخواسته نامش فاش شود -- در مصاحبه ای با Korea Times دلیل افزایش ارزش قرارداد بین این دو شرکت را چنین توضیح می‌دهد:

«ارزش قرارداد کنونی اپل و سامسونگ، حدود 9.7 میلیارد دلار است اما پیش بینی می‌شود این رقم با توجه به امکان عرضه یک آی پد کوچک‌تر، احتمالاً با صفحه 7.85 اینچی و افزایش فروش MacBook Air های شرکت اپل با استفاده از حافظه های سریع‌تر (SSD) Solid State Drive سامسونگ، تا پایان سال جاری به 11 میلیارد دلار افزایش یابد»

طبق نظر کارشناسان آی پد کوچک‌تر که تحت عنوان آی پد مینی نیز شناخته می‌شود، برای رقابت با تبلت های ارزان قیمت آندرویدی -- که در ماه های اخیر توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار تبلت ها را به خود اختصاص دهند-- عرضه خواهد شد. این آی پد احتمالاً از صفحه نمایش با رزولوشن صفحه نمایش آی پد 2 -- که اکنون در صفحه نمایش جدید و کوچکتر PPI بالاتری دارد -- استفاده خواهد کرد و پردازنده آن نیز با توجه به رزولوشن پایین‌تر صفحه نمایش (نسبت به آی پد جدید یا همان آی پد نسل سوم)، همان پردازنده A5 موجود در آی پد 2 خواهد بود.

همچنین طبق اخبار نقل شده توسط این فرد آگاه، اپل قصد دارد در محصولات جدید مبتنی بر iOS به جای استفاده از صفحات IPS LCD با رزولوشن بالا، از صفحات OLED استفاده کند. سامسونگ نیز در حال سرمایه گذاری انبوه برای تأمین صفحات OLED مورد نیاز در محصولات شرکت اپل است اما با این وجود، هنوز اپل از تعهد این شرکت در تأمین صفحات OLED مورد نیاز در محصولات مبتنی بر iOS کاملاً مطمئن نیست.

اگر این اخبار و اطلاعات درست باشد، احتمالاً باید شاهد افزایش ارزش قراردادهای اپل و سامسونگ در سال‌های 2013 و 2014 نیز بود اما قطعا مهم‌ترین خبر، عرضه آی پد مینی است که هرچند هنوز توسط اپل یا منبع رسمی دیگر تایید نشده، اما با توجه به گفته این مدیر سامسونگ، به زودی برای رقابت با تبلت های آندرویدی به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این آی پد در صورت عرضه، احتمالاً زیر 200 دلار پایه گذاری می‌شود تا ضمن ایجاد رقابت با تبلت های دیگر، گزینه ای اقتصادی در کنار آی پد 2 با قیمت پایه 399 دلار و آی پد نسل سوم با قیمت پایه 499 دلار نیز باشد.

منبع : Korea Times 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:39 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

نوکیا به چشم‌اندازی فراتر از گوشی‌های هوشمند می‌اندیشد و قصد دارد با ارائه یک رایانه لوحی تحت‌ویندوز 8 به رقابت با دیگر عرضه‌کنندگان رایانه‌های لوحی برخیزد.

شرکت نوکیا قصد دارد یک رایانه لوحی ۱۰ اینچی را وارد بازار کند که با سیستم عامل ویندوز 8 کار می‌کند.

به گزارش همکاران‌سیستم، گزارشات منابع ناشناس حاکی از این است که نوکیا این رایانه لوحی را در سه ماهه چهارم سال جاری وارد بازار خواهد کرد.

به گزارش وب سایت eweek خبرهای منتشرشده در این‌باره حکایت از آن دارد که نوکیا کار تولید این رایانه لوحی را در قالب یک قرارداد برون‌سپاری به شرکت کمپل الکترونیک واگذار کرده است و قصد دارد در اولین مرحله عرضه آن حدود ۲۰۰ هزار دستگاه از آن را روانه بازار کند.

این رایانه لوحی دارای یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی و ریزتراشه‌های دو هسته‌ای Qualcomm خواهد بود. منابع ناشناسی که به انتشار این خبر پرداخته‌اند، جزئیات بیشتری در مورد مشخصات این رایانه لوحی فاش نکرده‌اند.

شرکت نوکیا که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند تحت سیستم‌عامل ویندوز فون همکاری تنگاتنگی با مایکروسافت دارد، تاکنون چندین گوشی از این نوع را وارد بازار کرده است.

اما حالا به نظر می‌رسد این شرکت به چشم‌اندازی فراتر از گوشی‌های هوشمند می‌اندیشد و قصد دارد با ارائه یک رایانه لوحی تحت‌ویندوز 8 به رقابت با دیگر عرضه‌کنندگان رایانه‌های لوحی برخیزد.

ظاهراً نوکیا که تاکنون چندین گوشی تحت ویندوز فون را روانه بازار کرده است، به دنبال کسب تجارب تازه‌ای از دیگر فناوری‌های همراه است.

شرکت مایکروسافت نیز در صدد است در چند ماه آینده نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز 8 خود را روانه بازار کند. مایکروسافت این سیستم عامل را طوری طراحی کرده است که سازگاری زیادی با فناوری‌های صفحه لمسی دارد



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:2 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

محققان موفق به ابداع چرخ خريد هوشمند مجهز به حسگرهاي کنترل حرکت کينکت شده‌اند كه قادر است فرد را هنگام خريد از فروشگاه همراهي کرده و كالاهاي خريداري شده موجود در چرخ را با ليست خريد وي مطابقت دهد.

خريد با چرخ دستي هوشمند

حسگرهاي کينکت چرخ هوشمند متصل به يک تبلت با ويندوز 8 هستند که حرکات خريدار را تحت کنترل داشته و صاحب خود را همراهي مي‌کند.

کنترل چرخ خريد هوشمند از طريق حرکات دست يا فرامين صوتي انجام مي‌شود و سيستم مي‌تواند خريدار را براي يافتن يک کالاي خاص در فروشگاه راهنمايي کند.

چرخ خريد هوشمند (Smarter Cart) مجهز به سيستم تشخيص صدا است و خريدار مي‌تواند محل قرار گرفتن يک کالاي خاص در فروشگاه را از سيستم سؤال کند و اطلاعات مورد نياز بصورت صوتي اعلام يا بر روي صفحه تبلت به نمايش درمي‌آيد.

با استفاده از سيستم شناسايي از طريق فرکانس راديويي (RFID) چرخ خريد هوشمند قادر است ليست خريد از پيش تعيين شده را بخواند و با اسکن بارکد کالاهاي موجود در چرخ، محتويات را به خريدار اعلام کرده و کسري کالا يا برداشتن يک کالاي خارج از ليست را اطلاع دهد.

همچنين امکان محاسبه هزينه کل خريد و اتصال به حساب خريدار و پرداخت صورتحساب نيز در نظر گرفته شده است.

فروشگاه زنجيره اي Whole Foods نمونه هايي از چرخ خريد هوشمند را در برخي از فروشگاه هاي خود مورد آزمايش قرار داده است و استفاده آزمايشي از اين فناوري از ماه آينده در تگزاس آغاز خواهد شد



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:49 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

شرکت اپل همیشه به ساخت محصولات گران قیمت که حاشیه سود بالایی برای این شرکت به همراه دارند، مشهور بوده است اما طبق اطلاعات منتشر شده از مرکز تحقیقاتی UBM Techinsights، ظاهراً شرکت اپل در ساخت آی پد جدید سنت شکنی کرده و با وجود افزایش هزینه ساخت، قیمت همیشگی آی پد را حفظ کرده است که این موضوع باعث کاهش جزئی حاشیه سود اپل شده است.

این مرکز تحقیقاتی بعد از انجام برسی های اولیه روی آی پد جدید، متوجه شده است که ساخت این محصول برای اپل و برای مدل 16GB 4G حدوداً 310 دلار تمام شده که این رقم نسبت به قیمت تولید مدل مشابه آی پد 2 (16GB 3G) در سال گذشته افزایش جزئی داشته است. طبق اطلاعات منتشر شده، این مدل از آی پد جدید که در حال حاضر با قیمت 629 دلار به فروش می‌رسد، حاشیه سودی 51 درصدی را برای اپل به همراه دارد، در حالی که مدل مشابه آن در سال گذشته حاشیه سودی برابر با 56 درصد داشته است.

Apple New iPad Prices

تصویر بالا: مقایسه قیمت آی پد جدید با آی پد 2 در مراسم اپل - تصویر از CNET

ظاهراً بیشترین افزایش قیمت در این محصول مربوط به صفحه نمایش آن می‌شود بدین شکل که اکنون صفحه نمایش با رزولوشن 2048x1536 پیکسلی آی پد جدید، حدوداً 70 دلار برای این شرکت تمام می‌شود درحالی ‌که صفحات نمایش آی پد قبلی در سال گذشته قیمتی برابر با 49.50 دلار داشته است. پردازنده A5X این مدل نیز با وجود داشتن مشخصات مشابه مدل قبل، از شتاب‌دهنده گرافیکی 4 هسته ای بهره می‌برد و به همین علت، قیمت آن 6 دلار از مدل A5 که 22 دلار قیمت داشته، بیشتر است.

دیگر افزایش قیمت آی پد جدید نیز مربوط به بخش‌های ارتباطی آن می‌شود و اکنون آی پد جدید تقریباً از تمام انواع شبکه ها در اپراتورهای مختلف پشتیبانی می‌کند و چیپ جدید LTE این آی پد با قیمت حدوداً 21 دلار، 10 دلار بیشتر از مدل قبلی تمام می‌شود.

Apple New iPad

البته این تمام افزایش قیمت‌های اعمال شده در آی پد جدید نیست و بخش هایی مانند باتری با ظرفیت 70 درصد بیشتر و یا دوربین بسیار با کیفیت‌تر آن، در این تحقیق گنجانده نشده است. از طرف دیگر نیز، این تحقیق به صورت کاملاً تخصصی و ریزبینانه انجام نشده و طبق گفته این مرکز هزینه های مونتاژ، حمل و نقل، بازاریابی و تحقیقات برسی نشده است که قطعا افزودن بهای این بخش‌ها نیز در افزایش قیمت تمام شده آی پد جدید تأثیرگذار خواهد بود.

اما با تمام این تفاسیر، یک نکته کاملاً واضح است و آن اینکه اپل از فروش این تبلت محبوب سود سرشاری خواهد برد و این شرکت از آمازون که تبلت های خود را با کمی ضرر به فروش می‌رساند، فاصله بسیار زیادی دارد



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:10 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

سرگرمی در سیستم عامل‌های هوشمند جدید، جایگاه ویژه ای دارد و شرکت‌های مختلف از جمله اپل، مایکروسافت و گوگل نیز سعی دارند تا با ایجاد یک سیستم یکپارچه و منظم، تمام سرگرمی‌ها را در یک مرکز سرگرمی جمع کرده تا بتوانند راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم آورند.

در این میان اپل را شاید بتوان اولین شرکتی دانست که در این زمینه اقدام کرد و با معرفی و توسعه iTunes و البته یکپارچه سازی آن با فروشگاه نرم افزاری App Store، سعی کرد نظم و سادگی را برای کاربران سیستم عامل iOS و Mac به ارمغان بیاورد. این اقدام چنان محبوبیتی پیدا نمود که شرکت‌های دیگر از جمله مایکروسافت، گوگل، بلک‌بری و حتی تولید کنندگانی چون نوکیا، سامسونگ و اچ تی سی را نیز در جهت ساخت روشی مشابه برای ترکیب و یکپارچه سازی تمام سرگرمی‌ها، ترغیب نمود.

این حرکت که ابتدا توسط اپل پایه گذاری شد، تحولی را در بخش سرگرمی سیستم عامل‌ها پدید آورد به طوری که بیشترین تأثیر آن را می‌توان در نرم افزار Zune مایکروسافت و یا اکنون Google Play مشاهده نمود که همگی تلاشی برای متمرکز سازی انواع سرگرمی‌ها از جمله موسیقی، فیلم، فروشگاه های نرم افزاری، کتاب و ... بوده است.

Google Play نام سیستمی مشابه است که توسط گوگل برای استفاده در ابزار های مبتنی بر آندروید طراحی و توسعه داده شده است. گوگل در توضیح این سیستم جدید چنین می‌گوید:

«سرگرمی قرار است لذت بخش باشد، اما گاهی اوقات به کار انداختن همه قسمت‌ها نتیجه کاملاً معکوسی را حاصل می‌کند. ایجاد هماهنگی بین کامپیوترها، همگام سازی‌های بی حد و مرز بین دستگاه های مختلف و تعداد بسیار زیادی سیم .....»

هدف گوگل از توسعه Google Play کاملاً از این جمله مشخص است، چرا که گوگل به دنبال ایجاد هماهنگی کامل بین دستگاه های قابل حمل آندرویدی بوده که با کمک آن شما نیازی به همگام سازی‌های طولانی و اتصالات سیمی آزار دهنده نخواهید داشت بلکه با وجود یک سیستم ابری مناسب، مانند Google Play، تمام این مشکلات قابل رفع خواهد بود.

طبق گفته گوگل در بلاگ رسمی این شرکت، Google Play مکانی است که تمام سرگرمی‌ها از جمله: موزیک‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌ها، نرم افزار ها و .... در آن جمع آوری خواهند شد تا کاربران بتوانند در نهایت سادگی، از این محتویات در ابزارهای آندرویدی خود استفاده نمایند. خوشبختانه این سیستم همان طور که پیش‌تر گفته شد، تماماً بر پایه سرویس‌های ابری (Cloud Based Services) اجرا خواهد شد بنابراین کاربران هرگز نگران از دست دادن یا جابجا کردن این محتویات در ابزار های مبتنی بر آندروید نخواهند بود.

Google Play Apps Google Play Store

تصویر بالا: طبق اعلام گوگل برنامه Android Market به Play Store ارتقاء می باید و برنامه های Videos ،Music و Books به ترتیب به Play Movies ،Play Music و Play Books ارتقاء خواهند یافت

البته در گذشته نیز این امکانات به صورت جداگانه برای کاربران سیستم عامل آندروید وجود داشته اما Google Play سعی در یکی کردن این فروشگاه ها داشته تا کاربران با سادگی بیشتری به جستجو در بخش مورد نظر بپردازند. Google Play در واقع یکی شدن Android Market، Google Music و eBook store است که هم اکنون در زیر یک نام و یک سیستم یکپارچه ابری با امکانات بیشتر به فعالیت ادامه خواهند داد.

Google Play Parts

نکته جالب در خصوص Google Play، هماهنگی بسیار عالی آن در ابزار های مختلف تحت آندروید است به طوری که اگر کاربری در تلفن آندرویدی خود از Google Play خرید کند، این خرید به طور خودکار در تبلت یا تلفن آندرویدی دیگر او نیز قابل دسترس خواهد بود. البته این هماهنگی و یکپارچه سازی Google Play به همین نقطه ختم نمی‌شود بلکه گوگل ادعا می‌کند تمام پیشرفت شما در هر یک از این یخش ها، در سرویس‌های ابری ذخیره می‌شود تا بین دستگاه های مختلف تحت آندروید قابل مشاهده باشد. با وجود چنین امکانی به طور مثال اگر شما کتابی را تا صفحه مشخصی در یکی از این ابزار ها بخوانید، در ابزارهای دیگر آندرویدی نیز شما قادر خواهید بود از همان صفحه مشخص به خواندن کتاب ادامه دهید.

البته طبق معمول بسیاری از این امکانات در کشور عزیزمان ایران قابل دسترسی نیست و به طور مثال Google Music و بخش اجاره فیلم، تنها در کشور های خاصی قابل دسترس خواهند بود اما دیگر قسمت‌های مربوط به فروشگاه نرم افزاری، در اکثر کشور ها قابل استفاده است.

برخی از امکانات و ویژگی‌های Google Play:

  1. قابلیت جستجو در میان میلیون‌ها موزیک و امکان ذخیره رایگان 20000 موزیک در فضای ابری
  2. امکان دانلود بیش از 450 هزار نرم افزار و بازی
  3. جستجو و خرید از بزرگترین مجموعه کتاب در جهان
  4. امکان اجاره هزاران فیلم با کیفیت HD

Google Play Home

Google Play اولین قدم در راه متمرکز سازی بخش‌های مختلف سرگرمی در دنیای سیستم عامل‌های هوشمند نیست و نمی توان آنرا در این زمینه بهترین نیز دانست. iTunes و Zune مدت‌ها پیش این قابلیت را با امکانات بیشتر بر روی سیستم عامل‌ها مختلف ایجاد کرده اند که در اکثر زمینه ها محتویات و اختیارات بیشتری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی دیگر از نقاط ضعف Google Play، امکان استفاده از آن تنها در سیستم عامل آندروید است در حالی که iTunes و Zune به کاربر امکان دسترسی در سیستم عامل‌های همراه و دسکتاپ را می‌دهند که این موضوع نیز یک مزیت مهم تلقی می‌شود.

البته Google Play نیز امکانات بسیار جالبی را عرضه می‌کند که قطعا مهم‌ترین آن امکان ذخیره و ادامه پیشرفت در بخش‌های مختلف و همگام سازی بسیار خوب بین ابزار های آندروید است، که در دنیای امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. اما آیا اینکه Google Play می‌تواند در برابر رقیبان سرسخت و قدیمی خود پیروز شود، سؤالی است که در حال حاضر به هیچ وجه نمی‌توان جواب قطعی برای آن پیدا کرد و این موضوع بستگی زیادی به محبوبیت سیستم عامل آندروید در آینده و قدم‌های بعدی گوگل در این زمینه خواهد داشت



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:9 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

بالاخره انتظار طرفداران گوشی گلکسی اس 2 به پایان رسید و کمپانی سامسونگ اعلام نمود در روز 10 مارس 2012 (20 اسفند 1390) آپدیت نسخه 4.0 اندروید -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- را برای این گوشی عرضه می نماید.

کاربر می تواند سیستم عامل گوشی خود را از طریق نسخه 2.0 برنامه Kies و یا بصورت نصب مستقیم بر روی گوشی (FOTA یا Firmware Over The Air) ارتقاء دهد.

برای آپگرید نمودن از طریق Kies ابتدا باید این برنامه را به آخرین نسخه آن ارتقاء داد (نسخه 1.5 برنامه Kies از آپدیت ICS پشتیبانی نمی کند.) برای آپدیت از طریق FOTA نیز فایل بزرگی باید بر روی موبایل دانلود گردد و بنابراین استفاده از اتصال وای-فای پر سرعت برای آپدیت از این طریق توصیه می شود.

با انجام آپدیت یاد شده تغییرات زیر بر روی گوشی گلکسی اس 2 اعمال می شود:

  • ارتقاء پلتفرم از نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید (ملقب به شیرینی زنجبیلی یا Gingerbread) به نسخه 4.0 (ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich)
  • Face Unlock و Android Beam اضافه خواهد شد
  • امکان کنترل بر روی داده های شبکه برای کاربر فراهم می گردد
  • قابلیت استفاده از کارهای چند-وظیفه ای (Multi Tasking) و برخی برنامه ها بهبود یافته و کاربرپسندتر خواهد شد
  • نکته منفی: به دلیل ویژگی های نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید، از برنامه فلش ادوبی پشتیبانی نخواهد شد. همچنین از بلوتوث 3.0 HS نیز پشتیبانی نمی شود (البته از بلوتوث 3.0 کماکان پشتیبانی می شود)

برای آگاهی بیشتر از ویژگی های اندروید 4.0 به مطلب اندروید 4.0 به روایت تصویر ( بخش اول و دوم) مراجعه نمائید.

برای آپدیت به ICS سامسونگ به توجه به نکات زیر را گوشزد نموده است:

در مورد داده های کاربر:

  • پس از آپدیت به ICS داده های مهم کاربر (نظیر دفترچه تلفن، پیام ها و تصاویر) باقی خواهد ماند، اما برخی تنظیمات و برخی داده های جزئی مقدار دهی اولیه می شوند
  • صفحه خانگی و توالی برنامه ها دوباره تنظیم می شوند
  • تنظیمات برخی از برنامه های بهبود یافته مقدار دهی اولیه می شود

برای جلوگیری از از دست دادن ناخواسته اطلاعات، دریافت نسخه پشتیبان از اطلاعات از طریق برنامه Kies توصیه می شود.

در مورد فضای حافظه داخلی:

  • برای ارتقاء سیستم عامل به ICS فضای حافظه داخلی باید به میزان کافی وجود داشته باشد (از طریق Kies حداقل 60 مگابایت و از طریق FOTA حداقل 350 مگابایت)
  • اگر فضای حافظه کافی بر روی دستگاه وجود ندارد کاربر می تواند برنامه های دانلود شده، SMS ها و MMS ها و یا ایمیل های خود را پاک نماید
  • از طریق مسیر {Application->Setting->Storage->Device Memory->Available Space} می توانید میزان حافظه باقی مانده دستگاه را مشاهده نمائید

درمورد سازگاری برنامه ها

  • پس از به روز نمودن سیستم عامل به نسخه 4.0 اندروید ممکن است تعداد کمی از برنامه ها که از طریق اندروید مارکت یا روش های دیگر دانلود شده اند به دلیل بهینه نبودن برای ICS کار نکنند
  • اگر برنامه دانلود شده از اندروید مارکت کار نکند امکان آگاه سازی توسعه دهنده برنامه از این موضوع فراهم شده است

Firmware های سفارشی سازی شده و غیر رسمی

  • اگر Firmware های سفارشی سازی شده یا غیر رسمی بر روی گوشی نصب شده باشد ممکن است نتایج غیر قابل پیش بینی هنگام آپدیت نمودن حاصل گردد و با مشکلاتی مواجه گردید

--------------------

به روز رسانی (20 اسفند 1390): سامسونگ در صفحه توئیتر خود اعلام نمود که خبری که در یکی از سایت های این کمپانی در مورد زمان عرضه آپدیت ICS برای گوشی گلکسی اس 2 منتشر شده بود اشتباه بوده و هنوز برنامه زمانی ارائه این آپدیت بطور کامل مشخص نشده است و کاربران می توانند از طریق صفحه توئیتر این کمپانی اخبار عرضه آپدیت ها را دنبال نمایند.

 



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:7 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

چین -- پر جمعیت ترین کشور دنیا که بیش از 1.3 میلیارد نفر جمعیت را در خود جای داده -- اینک بیش از یک میلیارد مشترک تلفن همراه دارد.

بر اساس گزارش وزارت صنایع چین این کشور در اواخر فوریه 2012 بیش از 997 میلیون مشترک تلفن همراه را در اختیار داشته و بر اساس پیش بینی انجام شده تعداد مشترکین تلفن همراه تا پایان ماه فوریه (که اینک چند روز از آن گذشته) از مرز یک میلیارد نفر عبور نموده است.

چین در سال 2007 تعداد 500 میلیون مشترک تلفن همراه را در اختیار داشت و طی 5 سال گذشته این تعداد به دو برابر افزایش یافته است.

بدین ترتیب بازار چین را می توان بزرگترین بازار گوشی های موبایل دانست و رقابت سختی در این بازار بین کمپانی های گوناگون وجود دارد.

China Mobile Market

کمپانی سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2011 توانست رتبه نخست را در بازار گوشی های موبایل چین کسب کند و نوکیا را به جایگاه دوم این بازار تنزل دهد. کمپانی های چینی ZTE و هواوی نیز سهم عمده ای از بازار موبایل چین را در اختیار دارند و اپل هرچند برنامه ویژه ای برای حضور پر رنگ تر در چین دارد اما بر اساس گزارش روئیترز این کمپانی طی ماه های اخیر بخشی از سهم خود را در بازار گوشی های هوشمند چین به نفع گوشی های هوشمند ارزانتر چینی از دست داده است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:5 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

دومین تولید کننده تلفن‌های همراه -- اعلام داشت که در آینده این شرکت قصد دارد سرمایه گذاری روی سیستم عامل بادا (Bada) را "به طرز چشمگیری" افزایش دهد و این سیستم عامل را به عنوان جایگزینی برای آندروید مطرح کند.

همان طور که میدانید سیستم عامل بادا توسط سامسونگ و در سال 2010 برای استفاده روی تلفن‌های همراه، طراحی و توسعه داده شد اما تا کنون این سیستم عامل نتوانسته به عنوان یک سیستم عامل پیشرفته و محبوب مطرح شود و هم اکنون سهم این سیستم عامل در جهان، کمتر از 2% می‌باشد.

اما مدیر ارشد استراتژی محصولات سامسونگ Juha Park چند روز پیش در بارسلونا طی مصاحبه ای با سایت Bloomberg در خصوص این سیستم عامل چنین توضیح داد:

«به نظر ما، این یک پلتفرم خوب برای توسعه می‌باشد و ما می‌خواهیم محصولات متنوعی، از گوشی‌های هوشمند تا گوشی‌های معمولی، بر مبنای این سیستم عامل تولید کنیم.»

Samsung Wave 3

تصویر بالا: گوشی Wave 3 سامسونگ مجهز به نسخه 2.0 سیستم عامل بادا

سامسونگ تا کنون بیشتر بر روی توسعه محصولات سری گلکسی، که سیستم عامل آندروید را اجرا می‌کنند، تمرکز کرده و سیستم عامل بادا را روی محصولات ضعیف‌تر و با قیمت پایین‌تر عرضه کرده است.

شرکت سامسونگ در سال‌ 2011 توانسته 8 تا 9 میلیون و در سال پیش از آن 2 میلیون گوشی مبتنی بر سیستم عامل بادا را به فروش برساند، در حالی که طبق اعلام Strategy Analytics، این شرکت موفق شده در سال 2011 با فروش 97 میلیون اسمارت فون، از اپل با فروش 93 میلیون اسمارت فون پیشی بگیرد.

همچنین Park معتقد است که سامسونگ سیاست چند سیستم عاملی(Multiple OS Strategy) خود را همچنان حفظ کرده و در سال جاری این شرکت گوشی ها و تبلت هایی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت، عرضه خواهد کرد. البته همچنان آندروید به عنوان سیستم عامل اول اسمارت فون های سامسونگ، جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و این شرکت قصد دارد تا در سه ماهه دوم سال جاری، جانشینی برای گوشی هوشمند گلکسی اس 2 نیز معرفی کند.

چند روز پیش در تاریخ 26 فوریه 2012، J.K. Shin -- رئیس بخش فروش موبایل سامسونگ -- در بارسلونا به خبرنگاران اعلام کرد که سامسونگ قصد دارد فروش گوشی های خود را در سال جاری دوبرابر کند و آن را به عدد خیره کننده 360 میلیون گوشی در سال برساند



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:0 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

فروشگاه برنامه های اپل (App Store) در روز 3 مارس 2012 (13 اسفند 2012) توانست به رکورد 25 میلیارد دانلود دست یابد.

همواره یکی از نقاط قوت پلتفرم iOS اپل غنی بودن فروشگاه برنامه های آن بوده است و اینک با کسب رکورد بی سابقه 25 میلیارد دانلود، اپل بیش از پیش می تواند محبوبیت بستر خود را به رخ رقبا بکشد.

علاوه بر تعداد زیاد برنامه های عرضه شده در App Store که بیش از برنامه های موجود در فروشگاه های رقبا است و آغاز به کار این فروشگاه پیش از فروشگاه های نرم افزاری بسترهای دیگر، عامل دیگری نیز در کسب این موفقیت اپل مؤثر بوده است: پول دار بودن اکثر مشتری های محصولات اپل.

گزارش ها حاکی از آن است که هر یک از مشتریان محصولات اپل نسبت به مشتریان گوشی های مبتنی بر اندورید، ویندوز فون، بلک بری و دیگر بسترهای موبایل تعداد برنامه های بیشتری را خریداری می کنند.

App store در آوریل 2009 مرز 1 میلیارد دانلود را شکست و در ژانویه 2011 نیز مرز 10 میلیارد دانلود را پشت سر گذاشت. نزدیک ترین رقیب App Store فروشگاه برنامه های اندروید (Android Market) است که در دسامبر 2011 توانست از مرز 10 میلیارد دانلود عبور نماید.

کمپانی اپل اعلام نموده که به کاربر خوش شانسی که دانلود 25 میلیاردم را صورت داده 10 هزار دلار کارت هدیه App Store را اهداء می کند. البته این فرد نمی تواند به جای کارت هدیه این پول را به صورت نقد دریافت کند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:58 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

کمپانی نوکیا در روز 1 مارس 2012 (11 اسفند 1390) اعلام نمود که گوشی های Nokia 700 ،Nokia 603 و Nokia 701 طی ماه های پیش رو فیچر پک 1 نوکیا بل (Nokia Belle Feature Pack 1) را دریافت خواهند داشت.

گوشی Nokia 808 PureView نیز که به تازگی معرفی شده () و در کنگره جهانی موبایل 2012 موفق به کسب جایزه گردید () به این نسخه از سیستم عامل نوکیا بل مجهز است.

Nokia 808 PureView

تصویر بالا: گوشی Nokia 808 PureView که به Nokia Belle Feature Pack 1 مجهز است

اما دریافت این نسخه جدید نوکیا بل چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟

- هرچند به ندرت پیش می آید که به روز رسانی نرم افزاری سرعت پردازنده را افزایش دهد، اما سرعت پردازنده دو گوشی Nokia 701 و Nokia 700 با دریافت فیچر پک 1 نوکیا بل از 1 گیگاهرتز به 1.3 گیگاهرتز ارتقاء می یابد و کاربران این دو گوشی می توانند تعامل سریعتری را با گوشی خود تجربه کنند. این افزایش سرعت بر روی گوشی Nokia 603 اعمال نمی گردد.

- در حدود 20 ویجت جدید و بهبود یافته، گزینه های جدیدی را در اختیار کاربر قرار داده و امکانات شخصی سازی گوشی را بر حسب نیاز کاربر افزایش می دهد.

- مرورگر جدید و سریعتر با قابلیت پشتیبانی از HTML5، آخرین نسخه نقشه های نوکیا، برنامه های مایکروسافت (Microsoft Apps)، نوار اعلانات (Notification Bar) بهتر و نوار چند-وظیفه ای (Multitasking Bar) بهبود یافته از جمله امکانات جدید فیچر پک 1 نوکیا بل خواهد بود.

- Dolby Digital Plus و Dolby Headphone تجربه صوتی مناسبتری را هنگام پخش موسیقی و فیلم و هنگام بازی برای کاربر فراهم می آورند.

نوکیا در نظر دارد فیچر پک 1 نوکیا بل را طی ماه های آینده برای گوشی های یاد شده عرضه نماید.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:57 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

این چهار گوشی عبارتند از دو گوشی شاخص One X و One XL، گوشی One S و گوشی تقریباً متوسط One V (برای مقایسه مشخصات این گوشی ها در قالب یک جدول می توانید به اینجا مراجعه نمائید.)

هر چهار گوشی یاد شده به نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- همراه با نسخه 4 واسط کاربر Sence اچ تی سی مجهزند.

گوشی های One X و One XL

گوشی های One X و One XL تقریباً مشابه یکدیگر بوده و دو تفاوت اصلی آنها مجهز بودن گوشی One XL به استاندارد ارتباطی LTE برای ارتباطات با سرعت بالا (حرف L در انتهای نام این گوشی هم نشان دهنده همین مطلب است) و اختلاف پردازنده به کار گرفته شده در آنها است.

HTC One X

گوشی One X به یک پردازنده 4 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Tegra 3 مجهز است و می توان آنرا قدرتمندترین گوشی معرفی شده توسط اچ تی سی تاکنون نامید. گوشی One XL نیز به یک پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Snapdragon S4 کمپانی کوالکام مجهز است. هر دوی این گوشی ها از 1 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برند. هرچند اسلات کارت حافظه microSD در این گوشی ها تعبیه نشده و به همین دلیل کاربران نمی توانند حافظه این گوشی ها را افزایش دهند اما اچ تی سی برای آنکه تا حدی این مشکل را جبران نماید 25 گیگابایت فضای Dropbox را به مدت دو سال بصورت رایگان در اختیار کاربران این گوشی ها می گذارد.

بدنه گوشی های One X و One XL از یک قطعه پلاستیک پلی کربنات ساخته شده و 9.3 میلیمتر ضخامت دارد.

HTC One XL

گوشی های One X و One XL به صفحه نمایش 4.7 اینچی Super LCD 2 با رزولوشن 1280x720 پیکسل مجهزند. صفحه نمایش این گوشی ها با لایه مقاوم Gorilla Glass پوشیده شده. این گوشی ها به دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED و قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه مجهزند. از ویژگی های خاص این گوشی مجهز بودن به واحد شاتر دوگانه (Dual Shutter) است که امکان عکس برداشتن در هنگام فیلمبرداری را برای کاربر فراهم می آورد. همچنین یک دوربین ثانویه 1.3 مگاپیکسلی 720p نیز برای مکالمات تصویری بر روی این گوشی ها تعبیه شده است.

گوشی های One X و One XL اچ تی سی در دو رنگ سفید و مشکی در سه ماهه دوم سال 2012 به بازار عرضه خواهند شد.

گوشی One S

گوشی One S در مقابل گوشی های One X و One XL از ظرافت بیشتری برخوردار است و با بدنه ای آلومینیومی با ضخامت 7.8 میلی متر نازکترین گوشی تولید شده توسط اچ تی سی تاکنون به شمار می رود. اچ تی سی فرآیندی را بر روی بدنه آلومینیومی گوشی One S به انجام می رساند که به آن 4 برابر استحکام بیشتر داده و آن را مشابه سرامیک مقاوم و ضد خش می کند.

HTC One S

گوشی One S با داشتن پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Snapdragon S4 توان کمتری را نسبت به گوشی One X داراست. گوشی One S به 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت RMA مجهز است.

صفحه نمایش Super AMOLED گوشی One S قطری برابر 4.3 اینچ و رزولوشنی برابر 540x960 پیکسل دارد. این گوشی همانند گوشی های One X و One XL از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED و قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و قابلیت عکس برداری در خلال فیلمبرداری بهره می برد. One S نیز به دوربین ثانویه 1.3 مگاپیکسلی 720p برای مکالمات تصویری مجهز است.

گوشی One S قرار است که در سه ماهه دوم سال 2012 با رنگ مشکی به بازار عرضه گردد.

گوشی One V

گوشی One V از مشخصات ضعیفتری نسبت به سه گوشی قبلی معرفی شده برخوردار است و می توان آنرا یک گوشی تقریباً متوسط نامید.

گوشی One V از پردازنده تک هسته ای 1 گیگاهرتزی Snapdragon S2 همراه با 512 مگابایت RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. البته بر خلاف سه گوشی قبلی پشتیبانی از کارت حافظه microSD حداکثر با ظرفیت 32 گیگابایت برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

HTC One V

گوشی One V به یک صفحه نمایش 3.7 اینچی با رزولوشن 480x800 پیکسل مجهز است. این گوشی از دوربین 5 مگاپیکسلی بوده همراه با فلش LED و قابلیت فوکوس خودکار بهره می برد. امکان فیلمبرداری 720p و نیز عکس برداری در حین فیلمبرداری برای این گوشی وجود دارد. گوشی One V بر خلاف سه گوشی قبلی فاقد دوربین ثانویه برای مکالمات تصویری است



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:54 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

نزدیک به 5 ماه پیش سامسونگ گوشی هوشمند/تبلت گالاکسی نوت را که به یک صفحه نمایش 5.3 اینچی و یک قلم (Stylus) مجهز بود معرفی کرد و شاید اکثر کارشناسان این دستگاه را به دلیل دارا بودن صفحه نمایشی بزرگ حد میانه گوشی های هوشمند و تبلت ها می دانستند. اینک معرفی گالاکسی نوت 10.1 با صفحه نمایش 10.1 اینچی را می توان راه یافتن فناوری گالاکسی نوت -- حتی با امکاناتی بیشتر -- به دنیای تبلت های واقعی دانست.

در تبلت گالاکسی نوت 10.1 استفاده از عملکرد چند-صفحه ای (Multi-Screen) امکان انجام عملیات چند-وظیفه ای (Multi-Tasking) واقعی را برای کاربر میسر می سازد. به عنوان مثال کاربر می تواند به مشاهده صفحات وب یا تصاویر ویدیویی پرداخته و همزمان یادداشت برداری کرده و یا به ثبت ایده های خود بپردازد. این قابلیت به ویژه می تواند برای دانش آموزان و افرادی که می خواهند هنگام یادگیری و مطالعه از طریق تبلت، مطالبی را نیز یادداشت نمایند بسیار مفید باشد.

Samsung Galaxy Note 10.1 vs. Galaxy Note

تصویر بالا: گوشی هوشمند/تبلت گالاکسی نوت (سمت راست) در مقابل تبلت گالاکسی نوت 10.1 (سمت چپ) [نسبت ابعاد صحیح است]

تبلت گالاکسی نوت 10.1 از ابزاری به نام S Note بهره می گیرد که کاربر می تواند به کمک آن یادداشت ها و طرح های خود را با صفحات وب، تصاویر و دیگر رسانه های دیجیتال تلفیق کرده و در استوری بورد ویژه خود ذخیره نماید. این ابزار قالب های آماده ای را -- نظیر قالب یادداشت برداری جلسات، قالب دفترچه خاطرات و ... -- نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر این ترسمیات هندسی انجام شده توسط کاربر به صورت هوشمند به اشکال هندسی متناظر -- نظیر دایره و مستطیل -- تبدیل می شود که می تواند کار ترسیم را برای کاربر ساده نماید. حتی فرمول های نوشته شده توسط S Pen نیز توسط دستگاه به فرم دیجیتالی تبدیل می شود.

Samsung Galaxy Note 10.1

تصویر بالا: تبلت گالاکسی نوت 10.1

کمپانی سامسونگ طی قراردادی که با کمپانی ادوبی منعقد کرده برنامه های Adobe Photoshop Touch (برای ویرایش و کار بر روی تصاویر و ترکیب تصاویر بصورت چند لایه) و Adobe Ideas (برای ترسیمات و ایده پردازی) را به صورت از پیش نصب شده بر روی تبلت گالاکسی نوت 10.1 عرضه می کند. این برنامه ها برای کار با S Pen بهینه شده اند و به خوبی با تبلت سامسونگ کار می کنند.

تبلت گالاکسی نوت 10.1 سامسونگ به نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- و واسط کاربر TouchWiz سامسونگ مجهز بوده و از صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 1280x1024 پیکسل بهره می برد.

Samsung Galaxy Note 10.1

تصویر بالا: تبلت گالاکسی نوت 10.1

این تبلت به یک پردازنده دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی و به 1 گیگابایت رم مجهز است. تبلت گالاکسی نوت 10.1 در سه پیکربندی مختلف حافظه 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین امکان استفاده از کارت حافظه microSD با حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت نیز برای این تبلت فراهم شده است.

تبلت گالاکسی نوت 10.1 از یک دوربین 3 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED بهره می برد. یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی نیز برای مکالمات تصویری بر روی گوشی تعبیه شده است.

سامسونگ تبلیغات گسترده ای را برای معرفی تبلت گالاکسی نوت 10.1 آغاز نموده و به نظر می رسد بسیار امیدوار است که این تبلت با توجه به ویژگی های خاص خود بتواند فروش خوبی را در بازار شاهد باشد. تبلت گالاکسی نوت 10.1 احتمالاً در سه ماهه دوم سال 2012 با رنگ مشکی به بازار عرضه خواهد شد. در زمان نگارش این مطلب قیمت این تبلت رسماً اعلام نشده است

نزدیک به 5 ماه پیش سامسونگ گوشی هوشمند/تبلت گالاکسی نوت را که به یک صفحه نمایش 5.3 اینچی و یک قلم (Stylus) مجهز بود معرفی کرد و شاید اکثر کارشناسان این دستگاه را به دلیل دارا بودن صفحه نمایشی بزرگ حد میانه گوشی های هوشمند و تبلت ها می دانستند. اینک معرفی گالاکسی نوت 10.1 با صفحه نمایش 10.1 اینچی را می توان راه یافتن فناوری گالاکسی نوت -- حتی با امکاناتی بیشتر -- به دنیای تبلت های واقعی دانست.

در تبلت گالاکسی نوت 10.1 استفاده از عملکرد چند-صفحه ای (Multi-Screen) امکان انجام عملیات چند-وظیفه ای (Multi-Tasking) واقعی را برای کاربر میسر می سازد. به عنوان مثال کاربر می تواند به مشاهده صفحات وب یا تصاویر ویدیویی پرداخته و همزمان یادداشت برداری کرده و یا به ثبت ایده های خود بپردازد. این قابلیت به ویژه می تواند برای دانش آموزان و افرادی که می خواهند هنگام یادگیری و مطالعه از طریق تبلت، مطالبی را نیز یادداشت نمایند بسیار مفید باشد.

Samsung Galaxy Note 10.1 vs. Galaxy Note

تصویر بالا: گوشی هوشمند/تبلت گالاکسی نوت (سمت راست) در مقابل تبلت گالاکسی نوت 10.1 (سمت چپ) [نسبت ابعاد صحیح است]

تبلت گالاکسی نوت 10.1 از ابزاری به نام S Note بهره می گیرد که کاربر می تواند به کمک آن یادداشت ها و طرح های خود را با صفحات وب، تصاویر و دیگر رسانه های دیجیتال تلفیق کرده و در استوری بورد ویژه خود ذخیره نماید. این ابزار قالب های آماده ای را -- نظیر قالب یادداشت برداری جلسات، قالب دفترچه خاطرات و ... -- نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر این ترسمیات هندسی انجام شده توسط کاربر به صورت هوشمند به اشکال هندسی متناظر -- نظیر دایره و مستطیل -- تبدیل می شود که می تواند کار ترسیم را برای کاربر ساده نماید. حتی فرمول های نوشته شده توسط S Pen نیز توسط دستگاه به فرم دیجیتالی تبدیل می شود.

Samsung Galaxy Note 10.1

تصویر بالا: تبلت گالاکسی نوت 10.1

کمپانی سامسونگ طی قراردادی که با کمپانی ادوبی منعقد کرده برنامه های Adobe Photoshop Touch (برای ویرایش و کار بر روی تصاویر و ترکیب تصاویر بصورت چند لایه) و Adobe Ideas (برای ترسیمات و ایده پردازی) را به صورت از پیش نصب شده بر روی تبلت گالاکسی نوت 10.1 عرضه می کند. این برنامه ها برای کار با S Pen بهینه شده اند و به خوبی با تبلت سامسونگ کار می کنند.

تبلت گالاکسی نوت 10.1 سامسونگ به نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- و واسط کاربر TouchWiz سامسونگ مجهز بوده و از صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 1280x1024 پیکسل بهره می برد.

Samsung Galaxy Note 10.1

تصویر بالا: تبلت گالاکسی نوت 10.1

این تبلت به یک پردازنده دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی و به 1 گیگابایت رم مجهز است. تبلت گالاکسی نوت 10.1 در سه پیکربندی مختلف حافظه 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین امکان استفاده از کارت حافظه microSD با حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت نیز برای این تبلت فراهم شده است.

تبلت گالاکسی نوت 10.1 از یک دوربین 3 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED بهره می برد. یک دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی نیز برای مکالمات تصویری بر روی گوشی تعبیه شده است.

سامسونگ تبلیغات گسترده ای را برای معرفی تبلت گالاکسی نوت 10.1 آغاز نموده و به نظر می رسد بسیار امیدوار است که این تبلت با توجه به ویژگی های خاص خود بتواند فروش خوبی را در بازار شاهد باشد. تبلت گالاکسی نوت 10.1 احتمالاً در سه ماهه دوم سال 2012 با رنگ مشکی به بازار عرضه خواهد شد. در زمان نگارش این مطلب قیمت این تبلت رسماً اعلام نشده است



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:51 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

کمپانی اینتل نیز خبرهای تازه ای را در کنگره جهانی موبایل 2012 (MWC 2012) در زمینه گسترش فعالیت خود در عرصه گوشی های هوشمند منتشر نمود.

Paul Otellini مدیر عامل اینتل در کنفرانس خبری این کمپانی که در MWC 2012 برگزار گردید با اشاره به مشتریان جدید این کمپانی و محصولاتی که در دست تولید دارد به تشریح برنامه های اینتل برای توسعه SoC های گوشی های هوشمند (SoC = سیستم قرار گرفته بر روی یک تراشه) و دیگر محصولات ارتباطی این کمپانی پرداخت.

همکاری اینتل با کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند

کمپانی اینتل که سابقه همکاری با برخی تولید کنندگان گوشی های هوشمند -- نظیر موتورولا موبیلیتی و لنوو -- را در کارنامه خود دارد ارتباطات جدیدی را با کمپانی های Orange ،ZTE و Lava International Ltd برقرار نموده است.

کمپانی Orange در MWC 2012 گوشی اندرویدی جدیدی -- که فعلاً به Orange Santa Clara ملقب است -- را با استفاده از پردازنده Atom Z2460 اینتل معرفی نمود.

Orange Santa Clara

تصویر بالا: گوشی Orange Santa Clara مجهز به پردازنده اینتل

کمپانی هندی Lava International Ltd نیز در MWC 2012 به معرفی گوشی هوشمند XOLO X900 خود پرداخت که می توان آنرا نخستین گوشی مبتنی بر فناوری اینتل در بازار هند نامید. اینتل امیدوار است بتواند جای پای خود را در بازار گوشی های هوشمند در هند که به سرعت در حال رشد است باز کند.

Lava XOLO

تصویر بالا: گوشی Lava XOLO مجهز به پردازنده اینتل

همچنین مشابه قرارداد همکاری که اینتل پیش از این با کمپانی موتورولا موبیلیتی منعقد نموده این کمپانی قراردادی را با کمپانی ZTE بسته و نخستین گوشی ZTE مبتنی بر پردازنده های اینتل در سه ماهه دوم سال 2012 روانه بازار خواهد شد.

محصولات جدید اینتل

اینتل در نظر دارد سه محصول جدید را در حوزه تراشه های گوشی های هوشمند روانه بازار نماید. بر اساس اعلام اینتل پردازنده Atom Z2460 اینتل -- ملقب به Medfield -- اینک از سرعت تا 2 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید.

اینتل همچنین پردازنده Atom Z2580 خود را معرفی نمود که دو برابر کارآیی پردازنده Atom Z2460 را خواهد داشت و به مد عملیاتی چند گانه LTE/3G/2G مجهز خواهد بود. اینتل نمونه های این پردازنده را در سه ماهه دوم سال 2012 ارائه می کند که برای محصولات نیمه نخست سال 2013 می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پردازنده 1 گیگاهرتزی Atom Z2000 نیز برای بازارهای نوظهور که در آن مشتریان به دنبال هزینه های کمتر هستند در نظر گرفته شده که در اواسط سال 2012 نمونه های آن عرضه شده و برای محصولاتی که در اوایل سال 2013 به بازار عرضه می شوند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

Intel CEO at MWC 2012

تصویر بالا: نقشه راه اینتل در عرصه گوشی های هوشمند

اینتل قانون Moore را به چالش خواهد کشاند

مدیر عامل اینتل در MWC 2012 مدعی گردید که این کمپانی با بهره گیری از پردازنده های Atom حتی قانون Moore را هم پشت سر خواهد گذاشت (بر اساس قانون Moore -- که یک قاعده سرانگشتی است -- تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه با مساحت ثابت هر دو سال تقریباً می تواند دو برابر شود).

Mr. Moore

تصویر بالا: Gordon Moore یکی از بنیانگذاران اینتل و مدیر عامل سابق این کمپانی که در سال 1965 به تشریح قانون Moore پرداخت

بنا به گفته آقای Otellini در حالی که اینتل اکنون محصولات مبتنی بر فناوری 32 نانومتری را معرفی می کند، سال آینده به معرفی محصولات مبتنی بر فناوری 22 نانومتری خواهد پرداخت و حتی هم اکنون نیز در حال کار بر روی فناوری 14 نانومتری است.

Intel CEO at MWC 2012

* * * * * * * *

اینتل که حاکم بلا منازع بازار پردازنده های کامپیوترهای شخصی محسوب می شود تا کنون نتوانسته موفقیت مشابهی را در بازار پردازنده های گوشی های هوشمند و تبلت ها به دست آورد و چیزی نزدیک به 90 درصد بازار پردازنده های گوشی های هوشمند در اختیار پردازنده های کم مصرف ساخته شده بر اساس معماری ARM هستند (پردازنده هایی نظیر A4 و A5 اپل، Hummingbird سامسونگ، Snapdragon کوالکام، Tegra انویدیا و OMAP تگزاس اینسترومنتز).

اینک اینتل بیش از پیش به اهمیت بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها پی برده و تلاش بسیاری را برای رقابت در این بازار به کار گرفته است. به نظر می رسد هرچند این کمپانی کمی دیر به این حوزه گرایش یافته اما می تواند به پشتوانه جیب های پر از پول خود و فناوری های پیشرفته ای که در اختیار دارد جایگاه خود را ارتقاء داده و به بازیگری مهم در عرصه ساخت پردازنده های گوشی های هوشمند و تبلت ها تبدیل شود.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:49 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

یکی از محصولاتی که کمپانی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2012 (MWC 2012) به معرفی آن پرداخت یک گوشی هوشمند مجهز به پروژکتور با نام گالاکسی بیم (Galaxy Beam) بود.

با کمک این گوشی شما می توانید به راحتی تصاویر، ویدیوها، نقشه ها و مواردی از این دست را بر روی دیوار، سقف و یا هر سطح مناسب دیگری انداخته و دیگر برای نشان دادن آنچه بر روی گوشی دارید به دوستان و اطرافیانتان گوشی خود را دست به دست نچرخانید. حتی با کمک این گوشی می توانید بازی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با انداختن آن بر روی دیوار و بازی کردن، تعدادی تماشاچی یا هم بازی را با خود همراه کنید.

پروژکتور گوشی گالاکسی بیم با شار نوری 15 لومن* قادر است تا تصویر خروجی را با کیفیت مناسب و عرض حداکثر 50 اینچ (127 سانتی متر) بر روی دیوار بیفکند.

Samsung Galaxy Beam

البته این نخستین تجربه سامسونگ در عرضه گوشی هوشمند مجهز به پروژکتور نیست و این کمپانی در سال 2010 گوشی I8520 گالاکسی بیم را نیز معرفی نموده بود که البته با اقبال چندانی در بازار مواجه نشد و تنها در چند کشور عرضه گردید (برای مقایسه مشخصات این دو گوشی در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.) البته گوشی I8520 از شار نوری 9 لومن برخوردار بود و بدیهیست که گوشی گالاکسی بیم جدید می تواند با نوردهی قوی تر 15 لومن رضایت کاربران را بیشتر جلب کند.

Samsung Galaxy Beam Hands On

تصاویر بالا: استفاده از پروژکتور گوشی گالاکسی بیم - منبع تصاویر: theverge.com

گوشی گالاکسی بیم ممکن است بتواند به کسب و کار شما هم کمک کند. بطور مثال اگر معمار هستید می توانید طرح های خود را به کارفرماهایتان نشان دهید، اگر مدیر پروژه هستید در هر جایی می توانید روند پیشرفت پروژه خود را در معرض دید طرف قراردادتان قرار دهید و اگر فروشنده هستید می توانید با نمایش دادن تصاویر و ویدیوهای محصولاتان به مشتری ها آنها را از کم و کیف محصولات خود آگاه کنید.

Samsung Galaxy Beam

گوشی گالاکسی بیم مبتنی بر نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به Gingerbread -- است. این گوشی به یک پردازنده 1 گیگاهرتزی دو هسته ای، 8 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت RAM مجهز بوده و قابلیت استفاده از کارت حافظه microSD با ظرفیت حداکثر 32 گیگابایت را داراست.

صفحه نمایش گوشی گالاکسی بیم قطری برابر 4 اینچ و رزولوشنی برابر 480x800 پیکسل دارد. این گوشی از یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلش بهره برده و یک دوربین ثانویه 1.3 مگاپیکسلی نیز برای مکالمات تصویری بر روی آن تعبیه شده است.

Samsung Galaxy Beam

گوشی گالاکسی بیم احتمالاً در سه ماهه دوم سال 2012 به بازار عرضه می شود. در زمان تهیه این مطلب هنوز قیمت رسمی این گوشی اعلام نشده است.

--------------------

* لومن (Lumen) واحد اندازه گیری شار نوری است. یک لومن برابر است با شار نوری خارج شده از یک منبع نوری با قدرت یک شمع (Candela) دریک استرادیان زاویه فضایی. قدرت پروژکتورهای ویدیویی معمولاً بر اساس واحد لومن سنجیده می شود



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:43 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

مایکروسافت اعلام کرد فروشگاه برنامه‌های کاربردی ویندوز موبایل خود را که دانلودهای ویندوز موبایل‌های قدیمی‌تر از نسخه ۶ را پشتیبانی می کرد، تعطیل می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات، مایکروسافت سرویس دانلودها را روی ۹ ماه می سال جاری میلادی تعطیل خواهد کرد و در این مورد به مشتریان خود نیز اطلاع‌رسانی کرده است.

آخرین به روزرسانی سیستم عامل ویندوز موبایل به ژانویه ۲۰۱۰ بازمی‌گردد و پس از آن این کمپانی تلاش‌های خود را روی سیستم عامل ویندوز گوشی متمرکز کرده است.

برنامه‌ها و سرویس‌های نصب شده روی گوشی‌های هوشمند همچنان کار خواهند کرد اما خرید مستقیم آنها از سوی مایکروسافت از این پس ممکن نخواهد بود.

همچنین تمانی دیتای گوشی شامل برنامه‌های کاربردی و تنظیمات ویژه کاربر در صورت ریست کردن یا صدمه گوشی از بین خواهد رفت و از این فروشگاه قابل بازیابی دوباره نخواهد بود.

برنامه‌های کاربردی ویندوز موبایل و بازی‌هایی که با ویندوز موبایل نسخه۶ سازگاری دارند همچنان به صورت مستقیم از سوی توسعه‌دهندگان آنها یا فروشگاه‌های دیگر در دسترس خواهد بود.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:35 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

گوگل تصمیم گرفته که نام فروشگاه Android Market را به «Google Play Store» تغییر دهد. گوگل امیدوار است با تغییر نام فروشگاه رسانه‌ای دیجیتالی خود کاربران جدیدی برای خود جذب کرده و رقابت بهتری را با اپل و آمازون در بازار به راه بیندازد.

به گزارش هموطن آنلاین، گوگل به تازگی سرویس‌های جدید فروشگاه کتاب و سرویس موسیقی در فروشگاه خود ارائه کرده است.
آندروید هم‌اکنون بزرگ‌ترین سیستم‌عامل گوشی‌هاي هوشمند در دنیا به شمار مي‌رود و درآمد حاصل از تبلیغات این پلت‌فرم به 96 درصد رسیده است.گوگل امیدوار است با افزایش سرویس‌هاي چندرسانه‌ای آنلاین موجب افزایش سهم خود در بخش سرگرمی‌هاي دیجیتالی شود. 



برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:51 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

فروشندگان و دست اندرکاران حوزه بازار تلفن همراه مدل های W20 ، W150 ، W100 و K970 سونی اریکسون را به عنوان پرفروش ترین های این برند در سطح بازار معرفی کردند.

به گزارش موبنا، امکانات و قیمت مناسب مدل های فوق باعث شده تا بیشتر فروشندگان به خرید این گوشی ها اقدام کنند.
چهار مدل W20 ، W150 ، W100 و K970 سونی اریکسون به ترتیب با قیمت 187 ، 135 ، 110 و 220 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

فروشندگان گوشی های سونی اریکسون نیز مدل های ARC S و Xperia ray این برند را به عنوان پرفروش ترین های هوشمند این برند معرفی کردند.

دو مدل فوق به ترتیب با قیمت 842 و 500 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:48 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

بنا بر اعلام سايت‌ها، تاريخ عرضه نوكيا لوميا ۹۰۰ تا ۲۲ ماه آوريل به تاخير خواهد افتاد.

تاريخ عرضه نوكيا لوميا ۹۰۰ كه پيش از اين در وبلاگ‌ها و سايت‌ها ۱۸ ماه مارس گزارش شده بود ظاهرا به تاخير افتاده است.

به گزارش  ايسنا، چنانچه خبر تاخير واقعيت داشته باشد، كاربراني كه اميدوار بودند در پايان هفته آينده بتوانند نوكيا لوميا ۹۰۰ را خريداري كنند، بايد مدت طولاني‌تري را صبر كنند.

بنا بر اعلام سايت‌ها، تاريخ عرضه نوكيا لوميا ۹۰۰ تا ۲۲ ماه آوريل به تاخير خواهد افتاد. البته نوكيا، اظهارنظر در رابطه با اين شايعات را رد و اعلام كرده كه تاريخ عرضه لوميا ۹۰۰ را افشا نكرده است.

اپراتور "اي‌تي اند تي" نيز هنوز به طور رسمي، تاريخ عرضه و يا قيمت اين دستگاه‌ها را اعلام نكرده است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:46 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

بیشتر مردم ترجیح می‌دهند قبل از خواب بازی‌های موبایل را تجربه کنند.

چند وقت پیش وبلاگ جهانی نوکیا در یک نظرسنجی از کاربران پرسید کجاها بیشتر با موبایل بازی می‌کنند. نتایج به دست آمده کمی تعجب‌آور بود، زیرا نشان داد که بازی‌های موبایل قبل از خواب، بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده است.



بیش از 30 درصد کاربران قبل از اینکه به خواب روند، در رختخواب با موبایل بازی می‌کند. به نظر آنها بازی‌ها جایگزینی برای کتاب هستند و با کمک آنها می‌توانند سریع‌تر بخوابند.

پانزده و نیم درصد از کاربران نیز در اتوبوس یا قطار هنگام رفتن به محل کار با موبایل بازی می‌کنند. شاید این هم جایگزین خوبی برای خواندن روزنامه در شرایط ازدحام جمعیت در سرویس‌های حمل و نقل عمومی باشد.


بازی با موبایل هنگام تماشای تلویزیون با برخورداری از 11 درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد. هنگامی که سخن از سرگرمی‌های خانگی به میان می‌آید، بهتر است بگوییم بیشتر کاربران این روزها چندمنظوره شده‌اند، یک چشمشان به تلویزیون و یک چشمشان به بازی موبایلی است که در حال انجام آن هستند.

کمتر از یک درصد نیز هنگام راه رفتن با موبایل بازی می‌کنند. البته امیدواریم این دسته از کاربران به سلامت به مقصد برسند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:44 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد


 

برندگان جشنواره نوآوری های تلفن همراه و کنفرانس خدمات ارزش افزوده معرفی شدند

برندگان جشنواره نوآوری

رتبه اول: نرم افزار بازار توسط همراه همزبان ایرانیان برنده 30 میلیون ریال

رتبه دوم: کنترل قفل­های امنیتی با استفاده از تلفن همراه  توسط آقایان شهاب شمس و اصلان  مهرابی لپتاب سونی وایو

رتبه سوم: بازی وی گی توسط آقای امید علیزاده تبلت گلکسی سامسونگ

برندگان مسابقه ویژه نوکیا

رتبه اول: سیستم تبدیل متن به گفتار فارسی رسا در تلفن همراه  توسط شرکت گاتا 50 میلیون ریال

رتبه دوم: سیستم اتوماسیون ناوبری تاکسیرانی توسط آقای رضا بخشی برنده گوشی N9 نوکیا

رتبه سوم: کنترل قفل­های امنیتی با استفاده از تلفن همراه  توسط آقایان شهاب شمس و اصلان  مهرابی برنده N8 نوکیا

پژوهشگران برتر کنفرانس

آقای امین محمدی آلمانی با مقاله بررسی عوامل موثر بر گرایش مشتریان به استفاده از خدمات موبایل بانک برنده ربع سکه بهار آزادی

خانم ساره خواجه پور با مقاله مطالعه تجربی پیامک های تبلیغاتی هرز موبایل و نقش کسب مجوز برنده ربع سکه بهار آزادی

خانم ساناز بهرامی با مقاله ارائه مدلی از ویژگی­های سیستم پرداخت با موبایل در بانک توسعه صادرات برنده ربع سکه بهار آزادی

 

پژوهشگران برتر جشنواره

خانم آذر تاجور با مقاله تلفن همراه  و کاربرد آن در نظام تعلیم و تربیت برنده تبلت گلکسی سامسونگ

آقای مرتضی علم الهدی با مقاله کارآفرینی، در بستر نرم افزار تلفن همراه برنده تبلت گلکسی سامسونگ

آقای رضا فرجی با مقاله عوامل موثر بر استفاده از خدمات ارزش افزوده تلفن همراه توسط کاربران برنده تبلت گلکسی سامسونگ

مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ 14 و 15 اسفند در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار گردید.

این جشنواره به همت مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف، همراه اول، ایرانسل، رایتل، نوکیا و شرکت های فعال در حوزه خدمات موبایل برگزار گردید.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, ] [ 21:17 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید