نويسندگان
آخرين مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

 نزاع قانونی شرکت‌های سامسونگ و اپل بر سر حق اختراع‌های این دو کمپانی، مدت‌هاست که ادامه دارد اما ظاهراً نه تنها این جدال به هیچ وجه رابطه اقتصادی بین این دو غول تجاری را تحت تأثیر قرار نداده بلکه طبق اطلاعات منتشر شده از سوی یکی از تأمین کنندگان کره ای اپل، این شرکت قصد دارد ارزش قراردادهای خود با ساسمونگ را به 11 میلیارد دلار برساند.

یکی از مدیران سامسونگ -- که نخواسته نامش فاش شود -- در مصاحبه ای با Korea Times دلیل افزایش ارزش قرارداد بین این دو شرکت را چنین توضیح می‌دهد:

«ارزش قرارداد کنونی اپل و سامسونگ، حدود 9.7 میلیارد دلار است اما پیش بینی می‌شود این رقم با توجه به امکان عرضه یک آی پد کوچک‌تر، احتمالاً با صفحه 7.85 اینچی و افزایش فروش MacBook Air های شرکت اپل با استفاده از حافظه های سریع‌تر (SSD) Solid State Drive سامسونگ، تا پایان سال جاری به 11 میلیارد دلار افزایش یابد»

طبق نظر کارشناسان آی پد کوچک‌تر که تحت عنوان آی پد مینی نیز شناخته می‌شود، برای رقابت با تبلت های ارزان قیمت آندرویدی -- که در ماه های اخیر توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار تبلت ها را به خود اختصاص دهند-- عرضه خواهد شد. این آی پد احتمالاً از صفحه نمایش با رزولوشن صفحه نمایش آی پد 2 -- که اکنون در صفحه نمایش جدید و کوچکتر PPI بالاتری دارد -- استفاده خواهد کرد و پردازنده آن نیز با توجه به رزولوشن پایین‌تر صفحه نمایش (نسبت به آی پد جدید یا همان آی پد نسل سوم)، همان پردازنده A5 موجود در آی پد 2 خواهد بود.

همچنین طبق اخبار نقل شده توسط این فرد آگاه، اپل قصد دارد در محصولات جدید مبتنی بر iOS به جای استفاده از صفحات IPS LCD با رزولوشن بالا، از صفحات OLED استفاده کند. سامسونگ نیز در حال سرمایه گذاری انبوه برای تأمین صفحات OLED مورد نیاز در محصولات شرکت اپل است اما با این وجود، هنوز اپل از تعهد این شرکت در تأمین صفحات OLED مورد نیاز در محصولات مبتنی بر iOS کاملاً مطمئن نیست.

اگر این اخبار و اطلاعات درست باشد، احتمالاً باید شاهد افزایش ارزش قراردادهای اپل و سامسونگ در سال‌های 2013 و 2014 نیز بود اما قطعا مهم‌ترین خبر، عرضه آی پد مینی است که هرچند هنوز توسط اپل یا منبع رسمی دیگر تایید نشده، اما با توجه به گفته این مدیر سامسونگ، به زودی برای رقابت با تبلت های آندرویدی به بازار عرضه خواهد شد. قیمت این آی پد در صورت عرضه، احتمالاً زیر 200 دلار پایه گذاری می‌شود تا ضمن ایجاد رقابت با تبلت های دیگر، گزینه ای اقتصادی در کنار آی پد 2 با قیمت پایه 399 دلار و آی پد نسل سوم با قیمت پایه 499 دلار نیز باشد.

منبع : Korea Times 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:39 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

نوکیا به چشم‌اندازی فراتر از گوشی‌های هوشمند می‌اندیشد و قصد دارد با ارائه یک رایانه لوحی تحت‌ویندوز 8 به رقابت با دیگر عرضه‌کنندگان رایانه‌های لوحی برخیزد.

شرکت نوکیا قصد دارد یک رایانه لوحی ۱۰ اینچی را وارد بازار کند که با سیستم عامل ویندوز 8 کار می‌کند.

به گزارش همکاران‌سیستم، گزارشات منابع ناشناس حاکی از این است که نوکیا این رایانه لوحی را در سه ماهه چهارم سال جاری وارد بازار خواهد کرد.

به گزارش وب سایت eweek خبرهای منتشرشده در این‌باره حکایت از آن دارد که نوکیا کار تولید این رایانه لوحی را در قالب یک قرارداد برون‌سپاری به شرکت کمپل الکترونیک واگذار کرده است و قصد دارد در اولین مرحله عرضه آن حدود ۲۰۰ هزار دستگاه از آن را روانه بازار کند.

این رایانه لوحی دارای یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی و ریزتراشه‌های دو هسته‌ای Qualcomm خواهد بود. منابع ناشناسی که به انتشار این خبر پرداخته‌اند، جزئیات بیشتری در مورد مشخصات این رایانه لوحی فاش نکرده‌اند.

شرکت نوکیا که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند تحت سیستم‌عامل ویندوز فون همکاری تنگاتنگی با مایکروسافت دارد، تاکنون چندین گوشی از این نوع را وارد بازار کرده است.

اما حالا به نظر می‌رسد این شرکت به چشم‌اندازی فراتر از گوشی‌های هوشمند می‌اندیشد و قصد دارد با ارائه یک رایانه لوحی تحت‌ویندوز 8 به رقابت با دیگر عرضه‌کنندگان رایانه‌های لوحی برخیزد.

ظاهراً نوکیا که تاکنون چندین گوشی تحت ویندوز فون را روانه بازار کرده است، به دنبال کسب تجارب تازه‌ای از دیگر فناوری‌های همراه است.

شرکت مایکروسافت نیز در صدد است در چند ماه آینده نسخه نهایی سیستم عامل ویندوز 8 خود را روانه بازار کند. مایکروسافت این سیستم عامل را طوری طراحی کرده است که سازگاری زیادی با فناوری‌های صفحه لمسی دارد



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:2 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

محققان موفق به ابداع چرخ خريد هوشمند مجهز به حسگرهاي کنترل حرکت کينکت شده‌اند كه قادر است فرد را هنگام خريد از فروشگاه همراهي کرده و كالاهاي خريداري شده موجود در چرخ را با ليست خريد وي مطابقت دهد.

خريد با چرخ دستي هوشمند

حسگرهاي کينکت چرخ هوشمند متصل به يک تبلت با ويندوز 8 هستند که حرکات خريدار را تحت کنترل داشته و صاحب خود را همراهي مي‌کند.

کنترل چرخ خريد هوشمند از طريق حرکات دست يا فرامين صوتي انجام مي‌شود و سيستم مي‌تواند خريدار را براي يافتن يک کالاي خاص در فروشگاه راهنمايي کند.

چرخ خريد هوشمند (Smarter Cart) مجهز به سيستم تشخيص صدا است و خريدار مي‌تواند محل قرار گرفتن يک کالاي خاص در فروشگاه را از سيستم سؤال کند و اطلاعات مورد نياز بصورت صوتي اعلام يا بر روي صفحه تبلت به نمايش درمي‌آيد.

با استفاده از سيستم شناسايي از طريق فرکانس راديويي (RFID) چرخ خريد هوشمند قادر است ليست خريد از پيش تعيين شده را بخواند و با اسکن بارکد کالاهاي موجود در چرخ، محتويات را به خريدار اعلام کرده و کسري کالا يا برداشتن يک کالاي خارج از ليست را اطلاع دهد.

همچنين امکان محاسبه هزينه کل خريد و اتصال به حساب خريدار و پرداخت صورتحساب نيز در نظر گرفته شده است.

فروشگاه زنجيره اي Whole Foods نمونه هايي از چرخ خريد هوشمند را در برخي از فروشگاه هاي خود مورد آزمايش قرار داده است و استفاده آزمايشي از اين فناوري از ماه آينده در تگزاس آغاز خواهد شد



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:49 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

شرکت اپل همیشه به ساخت محصولات گران قیمت که حاشیه سود بالایی برای این شرکت به همراه دارند، مشهور بوده است اما طبق اطلاعات منتشر شده از مرکز تحقیقاتی UBM Techinsights، ظاهراً شرکت اپل در ساخت آی پد جدید سنت شکنی کرده و با وجود افزایش هزینه ساخت، قیمت همیشگی آی پد را حفظ کرده است که این موضوع باعث کاهش جزئی حاشیه سود اپل شده است.

این مرکز تحقیقاتی بعد از انجام برسی های اولیه روی آی پد جدید، متوجه شده است که ساخت این محصول برای اپل و برای مدل 16GB 4G حدوداً 310 دلار تمام شده که این رقم نسبت به قیمت تولید مدل مشابه آی پد 2 (16GB 3G) در سال گذشته افزایش جزئی داشته است. طبق اطلاعات منتشر شده، این مدل از آی پد جدید که در حال حاضر با قیمت 629 دلار به فروش می‌رسد، حاشیه سودی 51 درصدی را برای اپل به همراه دارد، در حالی که مدل مشابه آن در سال گذشته حاشیه سودی برابر با 56 درصد داشته است.

Apple New iPad Prices

تصویر بالا: مقایسه قیمت آی پد جدید با آی پد 2 در مراسم اپل - تصویر از CNET

ظاهراً بیشترین افزایش قیمت در این محصول مربوط به صفحه نمایش آن می‌شود بدین شکل که اکنون صفحه نمایش با رزولوشن 2048x1536 پیکسلی آی پد جدید، حدوداً 70 دلار برای این شرکت تمام می‌شود درحالی ‌که صفحات نمایش آی پد قبلی در سال گذشته قیمتی برابر با 49.50 دلار داشته است. پردازنده A5X این مدل نیز با وجود داشتن مشخصات مشابه مدل قبل، از شتاب‌دهنده گرافیکی 4 هسته ای بهره می‌برد و به همین علت، قیمت آن 6 دلار از مدل A5 که 22 دلار قیمت داشته، بیشتر است.

دیگر افزایش قیمت آی پد جدید نیز مربوط به بخش‌های ارتباطی آن می‌شود و اکنون آی پد جدید تقریباً از تمام انواع شبکه ها در اپراتورهای مختلف پشتیبانی می‌کند و چیپ جدید LTE این آی پد با قیمت حدوداً 21 دلار، 10 دلار بیشتر از مدل قبلی تمام می‌شود.

Apple New iPad

البته این تمام افزایش قیمت‌های اعمال شده در آی پد جدید نیست و بخش هایی مانند باتری با ظرفیت 70 درصد بیشتر و یا دوربین بسیار با کیفیت‌تر آن، در این تحقیق گنجانده نشده است. از طرف دیگر نیز، این تحقیق به صورت کاملاً تخصصی و ریزبینانه انجام نشده و طبق گفته این مرکز هزینه های مونتاژ، حمل و نقل، بازاریابی و تحقیقات برسی نشده است که قطعا افزودن بهای این بخش‌ها نیز در افزایش قیمت تمام شده آی پد جدید تأثیرگذار خواهد بود.

اما با تمام این تفاسیر، یک نکته کاملاً واضح است و آن اینکه اپل از فروش این تبلت محبوب سود سرشاری خواهد برد و این شرکت از آمازون که تبلت های خود را با کمی ضرر به فروش می‌رساند، فاصله بسیار زیادی دارد



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:10 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

سرگرمی در سیستم عامل‌های هوشمند جدید، جایگاه ویژه ای دارد و شرکت‌های مختلف از جمله اپل، مایکروسافت و گوگل نیز سعی دارند تا با ایجاد یک سیستم یکپارچه و منظم، تمام سرگرمی‌ها را در یک مرکز سرگرمی جمع کرده تا بتوانند راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم آورند.

در این میان اپل را شاید بتوان اولین شرکتی دانست که در این زمینه اقدام کرد و با معرفی و توسعه iTunes و البته یکپارچه سازی آن با فروشگاه نرم افزاری App Store، سعی کرد نظم و سادگی را برای کاربران سیستم عامل iOS و Mac به ارمغان بیاورد. این اقدام چنان محبوبیتی پیدا نمود که شرکت‌های دیگر از جمله مایکروسافت، گوگل، بلک‌بری و حتی تولید کنندگانی چون نوکیا، سامسونگ و اچ تی سی را نیز در جهت ساخت روشی مشابه برای ترکیب و یکپارچه سازی تمام سرگرمی‌ها، ترغیب نمود.

این حرکت که ابتدا توسط اپل پایه گذاری شد، تحولی را در بخش سرگرمی سیستم عامل‌ها پدید آورد به طوری که بیشترین تأثیر آن را می‌توان در نرم افزار Zune مایکروسافت و یا اکنون Google Play مشاهده نمود که همگی تلاشی برای متمرکز سازی انواع سرگرمی‌ها از جمله موسیقی، فیلم، فروشگاه های نرم افزاری، کتاب و ... بوده است.

Google Play نام سیستمی مشابه است که توسط گوگل برای استفاده در ابزار های مبتنی بر آندروید طراحی و توسعه داده شده است. گوگل در توضیح این سیستم جدید چنین می‌گوید:

«سرگرمی قرار است لذت بخش باشد، اما گاهی اوقات به کار انداختن همه قسمت‌ها نتیجه کاملاً معکوسی را حاصل می‌کند. ایجاد هماهنگی بین کامپیوترها، همگام سازی‌های بی حد و مرز بین دستگاه های مختلف و تعداد بسیار زیادی سیم .....»

هدف گوگل از توسعه Google Play کاملاً از این جمله مشخص است، چرا که گوگل به دنبال ایجاد هماهنگی کامل بین دستگاه های قابل حمل آندرویدی بوده که با کمک آن شما نیازی به همگام سازی‌های طولانی و اتصالات سیمی آزار دهنده نخواهید داشت بلکه با وجود یک سیستم ابری مناسب، مانند Google Play، تمام این مشکلات قابل رفع خواهد بود.

طبق گفته گوگل در بلاگ رسمی این شرکت، Google Play مکانی است که تمام سرگرمی‌ها از جمله: موزیک‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌ها، نرم افزار ها و .... در آن جمع آوری خواهند شد تا کاربران بتوانند در نهایت سادگی، از این محتویات در ابزارهای آندرویدی خود استفاده نمایند. خوشبختانه این سیستم همان طور که پیش‌تر گفته شد، تماماً بر پایه سرویس‌های ابری (Cloud Based Services) اجرا خواهد شد بنابراین کاربران هرگز نگران از دست دادن یا جابجا کردن این محتویات در ابزار های مبتنی بر آندروید نخواهند بود.

Google Play Apps Google Play Store

تصویر بالا: طبق اعلام گوگل برنامه Android Market به Play Store ارتقاء می باید و برنامه های Videos ،Music و Books به ترتیب به Play Movies ،Play Music و Play Books ارتقاء خواهند یافت

البته در گذشته نیز این امکانات به صورت جداگانه برای کاربران سیستم عامل آندروید وجود داشته اما Google Play سعی در یکی کردن این فروشگاه ها داشته تا کاربران با سادگی بیشتری به جستجو در بخش مورد نظر بپردازند. Google Play در واقع یکی شدن Android Market، Google Music و eBook store است که هم اکنون در زیر یک نام و یک سیستم یکپارچه ابری با امکانات بیشتر به فعالیت ادامه خواهند داد.

Google Play Parts

نکته جالب در خصوص Google Play، هماهنگی بسیار عالی آن در ابزار های مختلف تحت آندروید است به طوری که اگر کاربری در تلفن آندرویدی خود از Google Play خرید کند، این خرید به طور خودکار در تبلت یا تلفن آندرویدی دیگر او نیز قابل دسترس خواهد بود. البته این هماهنگی و یکپارچه سازی Google Play به همین نقطه ختم نمی‌شود بلکه گوگل ادعا می‌کند تمام پیشرفت شما در هر یک از این یخش ها، در سرویس‌های ابری ذخیره می‌شود تا بین دستگاه های مختلف تحت آندروید قابل مشاهده باشد. با وجود چنین امکانی به طور مثال اگر شما کتابی را تا صفحه مشخصی در یکی از این ابزار ها بخوانید، در ابزارهای دیگر آندرویدی نیز شما قادر خواهید بود از همان صفحه مشخص به خواندن کتاب ادامه دهید.

البته طبق معمول بسیاری از این امکانات در کشور عزیزمان ایران قابل دسترسی نیست و به طور مثال Google Music و بخش اجاره فیلم، تنها در کشور های خاصی قابل دسترس خواهند بود اما دیگر قسمت‌های مربوط به فروشگاه نرم افزاری، در اکثر کشور ها قابل استفاده است.

برخی از امکانات و ویژگی‌های Google Play:

  1. قابلیت جستجو در میان میلیون‌ها موزیک و امکان ذخیره رایگان 20000 موزیک در فضای ابری
  2. امکان دانلود بیش از 450 هزار نرم افزار و بازی
  3. جستجو و خرید از بزرگترین مجموعه کتاب در جهان
  4. امکان اجاره هزاران فیلم با کیفیت HD

Google Play Home

Google Play اولین قدم در راه متمرکز سازی بخش‌های مختلف سرگرمی در دنیای سیستم عامل‌های هوشمند نیست و نمی توان آنرا در این زمینه بهترین نیز دانست. iTunes و Zune مدت‌ها پیش این قابلیت را با امکانات بیشتر بر روی سیستم عامل‌ها مختلف ایجاد کرده اند که در اکثر زمینه ها محتویات و اختیارات بیشتری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی دیگر از نقاط ضعف Google Play، امکان استفاده از آن تنها در سیستم عامل آندروید است در حالی که iTunes و Zune به کاربر امکان دسترسی در سیستم عامل‌های همراه و دسکتاپ را می‌دهند که این موضوع نیز یک مزیت مهم تلقی می‌شود.

البته Google Play نیز امکانات بسیار جالبی را عرضه می‌کند که قطعا مهم‌ترین آن امکان ذخیره و ادامه پیشرفت در بخش‌های مختلف و همگام سازی بسیار خوب بین ابزار های آندروید است، که در دنیای امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. اما آیا اینکه Google Play می‌تواند در برابر رقیبان سرسخت و قدیمی خود پیروز شود، سؤالی است که در حال حاضر به هیچ وجه نمی‌توان جواب قطعی برای آن پیدا کرد و این موضوع بستگی زیادی به محبوبیت سیستم عامل آندروید در آینده و قدم‌های بعدی گوگل در این زمینه خواهد داشت



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:9 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

بالاخره انتظار طرفداران گوشی گلکسی اس 2 به پایان رسید و کمپانی سامسونگ اعلام نمود در روز 10 مارس 2012 (20 اسفند 1390) آپدیت نسخه 4.0 اندروید -- ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich -- را برای این گوشی عرضه می نماید.

کاربر می تواند سیستم عامل گوشی خود را از طریق نسخه 2.0 برنامه Kies و یا بصورت نصب مستقیم بر روی گوشی (FOTA یا Firmware Over The Air) ارتقاء دهد.

برای آپگرید نمودن از طریق Kies ابتدا باید این برنامه را به آخرین نسخه آن ارتقاء داد (نسخه 1.5 برنامه Kies از آپدیت ICS پشتیبانی نمی کند.) برای آپدیت از طریق FOTA نیز فایل بزرگی باید بر روی موبایل دانلود گردد و بنابراین استفاده از اتصال وای-فای پر سرعت برای آپدیت از این طریق توصیه می شود.

با انجام آپدیت یاد شده تغییرات زیر بر روی گوشی گلکسی اس 2 اعمال می شود:

  • ارتقاء پلتفرم از نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید (ملقب به شیرینی زنجبیلی یا Gingerbread) به نسخه 4.0 (ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich)
  • Face Unlock و Android Beam اضافه خواهد شد
  • امکان کنترل بر روی داده های شبکه برای کاربر فراهم می گردد
  • قابلیت استفاده از کارهای چند-وظیفه ای (Multi Tasking) و برخی برنامه ها بهبود یافته و کاربرپسندتر خواهد شد
  • نکته منفی: به دلیل ویژگی های نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید، از برنامه فلش ادوبی پشتیبانی نخواهد شد. همچنین از بلوتوث 3.0 HS نیز پشتیبانی نمی شود (البته از بلوتوث 3.0 کماکان پشتیبانی می شود)

برای آگاهی بیشتر از ویژگی های اندروید 4.0 به مطلب اندروید 4.0 به روایت تصویر ( بخش اول و دوم) مراجعه نمائید.

برای آپدیت به ICS سامسونگ به توجه به نکات زیر را گوشزد نموده است:

در مورد داده های کاربر:

  • پس از آپدیت به ICS داده های مهم کاربر (نظیر دفترچه تلفن، پیام ها و تصاویر) باقی خواهد ماند، اما برخی تنظیمات و برخی داده های جزئی مقدار دهی اولیه می شوند
  • صفحه خانگی و توالی برنامه ها دوباره تنظیم می شوند
  • تنظیمات برخی از برنامه های بهبود یافته مقدار دهی اولیه می شود

برای جلوگیری از از دست دادن ناخواسته اطلاعات، دریافت نسخه پشتیبان از اطلاعات از طریق برنامه Kies توصیه می شود.

در مورد فضای حافظه داخلی:

  • برای ارتقاء سیستم عامل به ICS فضای حافظه داخلی باید به میزان کافی وجود داشته باشد (از طریق Kies حداقل 60 مگابایت و از طریق FOTA حداقل 350 مگابایت)
  • اگر فضای حافظه کافی بر روی دستگاه وجود ندارد کاربر می تواند برنامه های دانلود شده، SMS ها و MMS ها و یا ایمیل های خود را پاک نماید
  • از طریق مسیر {Application->Setting->Storage->Device Memory->Available Space} می توانید میزان حافظه باقی مانده دستگاه را مشاهده نمائید

درمورد سازگاری برنامه ها

  • پس از به روز نمودن سیستم عامل به نسخه 4.0 اندروید ممکن است تعداد کمی از برنامه ها که از طریق اندروید مارکت یا روش های دیگر دانلود شده اند به دلیل بهینه نبودن برای ICS کار نکنند
  • اگر برنامه دانلود شده از اندروید مارکت کار نکند امکان آگاه سازی توسعه دهنده برنامه از این موضوع فراهم شده است

Firmware های سفارشی سازی شده و غیر رسمی

  • اگر Firmware های سفارشی سازی شده یا غیر رسمی بر روی گوشی نصب شده باشد ممکن است نتایج غیر قابل پیش بینی هنگام آپدیت نمودن حاصل گردد و با مشکلاتی مواجه گردید

--------------------

به روز رسانی (20 اسفند 1390): سامسونگ در صفحه توئیتر خود اعلام نمود که خبری که در یکی از سایت های این کمپانی در مورد زمان عرضه آپدیت ICS برای گوشی گلکسی اس 2 منتشر شده بود اشتباه بوده و هنوز برنامه زمانی ارائه این آپدیت بطور کامل مشخص نشده است و کاربران می توانند از طریق صفحه توئیتر این کمپانی اخبار عرضه آپدیت ها را دنبال نمایند.

 



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:7 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

چین -- پر جمعیت ترین کشور دنیا که بیش از 1.3 میلیارد نفر جمعیت را در خود جای داده -- اینک بیش از یک میلیارد مشترک تلفن همراه دارد.

بر اساس گزارش وزارت صنایع چین این کشور در اواخر فوریه 2012 بیش از 997 میلیون مشترک تلفن همراه را در اختیار داشته و بر اساس پیش بینی انجام شده تعداد مشترکین تلفن همراه تا پایان ماه فوریه (که اینک چند روز از آن گذشته) از مرز یک میلیارد نفر عبور نموده است.

چین در سال 2007 تعداد 500 میلیون مشترک تلفن همراه را در اختیار داشت و طی 5 سال گذشته این تعداد به دو برابر افزایش یافته است.

بدین ترتیب بازار چین را می توان بزرگترین بازار گوشی های موبایل دانست و رقابت سختی در این بازار بین کمپانی های گوناگون وجود دارد.

China Mobile Market

کمپانی سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2011 توانست رتبه نخست را در بازار گوشی های موبایل چین کسب کند و نوکیا را به جایگاه دوم این بازار تنزل دهد. کمپانی های چینی ZTE و هواوی نیز سهم عمده ای از بازار موبایل چین را در اختیار دارند و اپل هرچند برنامه ویژه ای برای حضور پر رنگ تر در چین دارد اما بر اساس گزارش روئیترز این کمپانی طی ماه های اخیر بخشی از سهم خود را در بازار گوشی های هوشمند چین به نفع گوشی های هوشمند ارزانتر چینی از دست داده است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:5 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

دومین تولید کننده تلفن‌های همراه -- اعلام داشت که در آینده این شرکت قصد دارد سرمایه گذاری روی سیستم عامل بادا (Bada) را "به طرز چشمگیری" افزایش دهد و این سیستم عامل را به عنوان جایگزینی برای آندروید مطرح کند.

همان طور که میدانید سیستم عامل بادا توسط سامسونگ و در سال 2010 برای استفاده روی تلفن‌های همراه، طراحی و توسعه داده شد اما تا کنون این سیستم عامل نتوانسته به عنوان یک سیستم عامل پیشرفته و محبوب مطرح شود و هم اکنون سهم این سیستم عامل در جهان، کمتر از 2% می‌باشد.

اما مدیر ارشد استراتژی محصولات سامسونگ Juha Park چند روز پیش در بارسلونا طی مصاحبه ای با سایت Bloomberg در خصوص این سیستم عامل چنین توضیح داد:

«به نظر ما، این یک پلتفرم خوب برای توسعه می‌باشد و ما می‌خواهیم محصولات متنوعی، از گوشی‌های هوشمند تا گوشی‌های معمولی، بر مبنای این سیستم عامل تولید کنیم.»

Samsung Wave 3

تصویر بالا: گوشی Wave 3 سامسونگ مجهز به نسخه 2.0 سیستم عامل بادا

سامسونگ تا کنون بیشتر بر روی توسعه محصولات سری گلکسی، که سیستم عامل آندروید را اجرا می‌کنند، تمرکز کرده و سیستم عامل بادا را روی محصولات ضعیف‌تر و با قیمت پایین‌تر عرضه کرده است.

شرکت سامسونگ در سال‌ 2011 توانسته 8 تا 9 میلیون و در سال پیش از آن 2 میلیون گوشی مبتنی بر سیستم عامل بادا را به فروش برساند، در حالی که طبق اعلام Strategy Analytics، این شرکت موفق شده در سال 2011 با فروش 97 میلیون اسمارت فون، از اپل با فروش 93 میلیون اسمارت فون پیشی بگیرد.

همچنین Park معتقد است که سامسونگ سیاست چند سیستم عاملی(Multiple OS Strategy) خود را همچنان حفظ کرده و در سال جاری این شرکت گوشی ها و تبلت هایی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت، عرضه خواهد کرد. البته همچنان آندروید به عنوان سیستم عامل اول اسمارت فون های سامسونگ، جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و این شرکت قصد دارد تا در سه ماهه دوم سال جاری، جانشینی برای گوشی هوشمند گلکسی اس 2 نیز معرفی کند.

چند روز پیش در تاریخ 26 فوریه 2012، J.K. Shin -- رئیس بخش فروش موبایل سامسونگ -- در بارسلونا به خبرنگاران اعلام کرد که سامسونگ قصد دارد فروش گوشی های خود را در سال جاری دوبرابر کند و آن را به عدد خیره کننده 360 میلیون گوشی در سال برساند



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:0 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

فروشگاه برنامه های اپل (App Store) در روز 3 مارس 2012 (13 اسفند 2012) توانست به رکورد 25 میلیارد دانلود دست یابد.

همواره یکی از نقاط قوت پلتفرم iOS اپل غنی بودن فروشگاه برنامه های آن بوده است و اینک با کسب رکورد بی سابقه 25 میلیارد دانلود، اپل بیش از پیش می تواند محبوبیت بستر خود را به رخ رقبا بکشد.

علاوه بر تعداد زیاد برنامه های عرضه شده در App Store که بیش از برنامه های موجود در فروشگاه های رقبا است و آغاز به کار این فروشگاه پیش از فروشگاه های نرم افزاری بسترهای دیگر، عامل دیگری نیز در کسب این موفقیت اپل مؤثر بوده است: پول دار بودن اکثر مشتری های محصولات اپل.

گزارش ها حاکی از آن است که هر یک از مشتریان محصولات اپل نسبت به مشتریان گوشی های مبتنی بر اندورید، ویندوز فون، بلک بری و دیگر بسترهای موبایل تعداد برنامه های بیشتری را خریداری می کنند.

App store در آوریل 2009 مرز 1 میلیارد دانلود را شکست و در ژانویه 2011 نیز مرز 10 میلیارد دانلود را پشت سر گذاشت. نزدیک ترین رقیب App Store فروشگاه برنامه های اندروید (Android Market) است که در دسامبر 2011 توانست از مرز 10 میلیارد دانلود عبور نماید.

کمپانی اپل اعلام نموده که به کاربر خوش شانسی که دانلود 25 میلیاردم را صورت داده 10 هزار دلار کارت هدیه App Store را اهداء می کند. البته این فرد نمی تواند به جای کارت هدیه این پول را به صورت نقد دریافت کند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:58 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

کمپانی نوکیا در روز 1 مارس 2012 (11 اسفند 1390) اعلام نمود که گوشی های Nokia 700 ،Nokia 603 و Nokia 701 طی ماه های پیش رو فیچر پک 1 نوکیا بل (Nokia Belle Feature Pack 1) را دریافت خواهند داشت.

گوشی Nokia 808 PureView نیز که به تازگی معرفی شده () و در کنگره جهانی موبایل 2012 موفق به کسب جایزه گردید () به این نسخه از سیستم عامل نوکیا بل مجهز است.

Nokia 808 PureView

تصویر بالا: گوشی Nokia 808 PureView که به Nokia Belle Feature Pack 1 مجهز است

اما دریافت این نسخه جدید نوکیا بل چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟

- هرچند به ندرت پیش می آید که به روز رسانی نرم افزاری سرعت پردازنده را افزایش دهد، اما سرعت پردازنده دو گوشی Nokia 701 و Nokia 700 با دریافت فیچر پک 1 نوکیا بل از 1 گیگاهرتز به 1.3 گیگاهرتز ارتقاء می یابد و کاربران این دو گوشی می توانند تعامل سریعتری را با گوشی خود تجربه کنند. این افزایش سرعت بر روی گوشی Nokia 603 اعمال نمی گردد.

- در حدود 20 ویجت جدید و بهبود یافته، گزینه های جدیدی را در اختیار کاربر قرار داده و امکانات شخصی سازی گوشی را بر حسب نیاز کاربر افزایش می دهد.

- مرورگر جدید و سریعتر با قابلیت پشتیبانی از HTML5، آخرین نسخه نقشه های نوکیا، برنامه های مایکروسافت (Microsoft Apps)، نوار اعلانات (Notification Bar) بهتر و نوار چند-وظیفه ای (Multitasking Bar) بهبود یافته از جمله امکانات جدید فیچر پک 1 نوکیا بل خواهد بود.

- Dolby Digital Plus و Dolby Headphone تجربه صوتی مناسبتری را هنگام پخش موسیقی و فیلم و هنگام بازی برای کاربر فراهم می آورند.

نوکیا در نظر دارد فیچر پک 1 نوکیا بل را طی ماه های آینده برای گوشی های یاد شده عرضه نماید.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:57 ] [ ali hajnoroozi ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید